Kleding problem

Hee girlz!

Ik zit met een klein probleempje. Ik wil graag nieuwe zomer kleding, maar me moeder vind dat ik dat niet nodig heb. Maar alles wat ik nu heb vind ik gewoon niet leuk meer! Het is allemaal met prints en ik wil graag meer basic kleding gaan kopen. Want nu kan je heel weinig combineren.

En nog een 2e probleem: Ik wil graag sleehakken gaan dragen, maar van mijn moeder mag dat niet omdat ik anders last krijg van mijn enkels…
Maar ik wil het zo graag!

Ik wil me namelijk graag kleden naar mijn leeftijd (15)

Iemand tips?

No hate please

x x x

^ Dat is een goed idee!
Alleen ik heb al gezegd dat ik alleen maar wat basis kleding wil, maar ze houd toch haar poot stijf… :astonished:

^Dankjewell! Daar heb ik echt wat aan. Ik ga het proberen. Bedankt! <3

Betaal het zelf? Of is dat ook een probleem? Wanneer heb je voor het laatst nieuwe kleren gekregen?

Mijn moeder was ook zo, toen vroeg ik om kleedgeld en nu is dat opgelost. :’)
Nu kan ik kopen wat ik wil ^^

Hmm, kleedgeld zou ook een goed idee zijn… Ik kan natuurlijk ook zelf wat kopen, even door sparen en ik daarna ga ik los in de stad! (:

Hmm… misschien moet je inderdaad even met je moeder praten over kleedgeld.
En zelf vind ik dat een 15-jarige wel sleehakken mag hebben.
Ik ben 12 en ik mag ze voor de zomer hebben [ niet hoger dan 5 cm hoor ;d ]

Nou meid, probleem opgelost. Gewoon losgaan in de stad toch jwz.

Zeg tegen je moeder dat je inderdaad basics nodig hebt, en dat dit eigenlijk ook beter is omdat je daar meer mee kunt combineren! Dus kun je er langer mee doen:)
Koop dan van je zakgeld accessoires zoals armbanden en kettingen (riemen, tassen) om de basic kleding op te fleuren!:slight_smile:

^Super dankjewell! Dat was ook idd al mij idee. :slightly_smiling_face:

Of kijk eens op marktplaats, kun je vaak voor véél minder geld leuke kleding kopen. dan betaal je het gewoon zelf.
en ik zou inderdaad gaan regelen dat je kleedgeld krijgt, dan heb je er geen gezeur meer over.

en over die sleehakken: Ik vind dat een 15-jarige best sleehakken kan dragen eigenlijk. maarja, da’s de mening van je moeder niet, dus misschien toch eens met haar erover praten. in ieder geval niet gewoon kopen en gaan dragen, dat lijkt me echt geen optie ! (:

^jij hebt altijd goed advies :slightly_smiling_face:
ik zou gewoon zakgeld gebruiken dan. of heeft jullie gezin het niet zo breed?

haha dankjewel (:
Inderdaad, met je zakgeld (als dat een beetje normaal bedrag is) kom je vaak ook al een heel eind!

^Nee hoor, we hebben het best breed. Alleen me moeder vind al snel dat ik genoeg kleding heb. Maar als ik soms van andere meiden hoor dat ze iets van 20 paar spijkerbroeken hebben, en eindeloos veel shirtjes, denk ik soms; Dat wil ik ook! Want ik ben ondertussen wel een beetje uitgegroeid…

zoek in de vakantie een bijbaantje?
dan kun je het zelf kopen.

Werken :’)?
Ik krijg geen kleedgeld en moet mijn kleren zelf betalen van mijn loon, maar 30 euro loon per maand (tis niet veel, maar als je oplet wat je koopt, kan je er toch wat van kopen).

Twintig spijkerbroeken en eindeloos veel shirtjes is fucking overdreven :'D dat wil ik niet eens haha. Ook; wat moet je met 20 broeken? Dat snap ik echt niet.

En inderdaad, zoek een baantje, je bent 15 (staat op je profiel tenminste) dus dan ben je oud genoeg om bijvoorbeeld vakken te gaan vullen in de supermarkt.

^die meiden die zoveel kleding hebben, vind ik dan ook weer een beetje verwend.
Maar goed, je kan met je moeder het hebben over kledinggeld, maar je kan ook op zoek gaan naar een bijbaantje :slightly_smiling_face:. Dan kun je ook andere leuke dingen doen, dan alleen kleding kopen. Ikzelf houd ook van kleding, maar vind het overdreven om te veel te hebben.

*le facepalm,
Sorry hoor als je veel kleding krijgt ben je niet meteen verwend. De een krijgt het omdat ze het geld hebben en de andere niet. Je word naar niet echt verwend van.
(Ja ik voel me aangesproken en ik vind dit altijd echt zo stom)
Als het nou ging om een iMac op de kamer of een auto ofso, snap ik het, maar kleding is gewoon normaal.

Oh en even OT:
Als je basics wilt en je moeder vind dat je genoeg hebt, zou ik gewoon niet verder zeuren. Ze gaat heus niet tegen jou zeggen dat je het niet nodig hebt, als je echt niets te dragen hebt ofso.
Anders kun je gewoon kleedgeld vragen? Of een soort baantje, oke, ik vind niet dat een kind van 15 al moet werken, maar dat is mijn mening. Je kunt met een dag of twee per week al aardig wat geld verdienen.