Kleding maken voor CKV

Hoi! Ik moet voor morgen (ja ik doe altijd alles op het laatste moment) iets van een jurkje/playsuit of wat dan ook maken voor CKV. Ik heb dus vanmiddag even snel een tafelkleed gekocht bij de action met wat elastiek haha. Als er iemand niet creatief is ben ik het, maar ik probeerde toch een playsuit te maken. Het broekje lukte gewoon echt niet en als ik zegmaar een rokje nog maak voor in de taille ziet het er ook niet mooi uit. Ik heb nu dus alleen maar dit shirtje en ik heb geen idee wat ik er nog bij kan maken waardoor het toch een leuk geheel wordt. Want het moet wel een jurkje ofzo zijn aangezien ik niet alleen een topje mag maken. Ik heb ook alleen maar de stof van het tafelkleed dus alleen dit patroon. Hebben jullie enig idee hoe ik het nog leuk kan maken zonder dat het al te moeilijk is? Heb een beetje gekeken op youtube maar kan niks vinden waarvan ik denk dat dat me lukt haha. Alvast bedankt!

http://i56.tinypic.com/2my2o8n.jpg

Ik zou iets van een riem ofzo doen om je taille. Het is nu een beetje… vormloos

Maak er een 5 euro rokje van de h&m aan. Dan doe je die in je taille en dan pof je het shirtje een beetje op?

Ik was ook niet van plan om 'm zo te laten, want ik wou er dus een broekje onder maken haha

Dat vind ik zonde van m’n rokje :'D haha maar wel een goed idee

naai een stiekje aan de binnekant in je taille,
of zon “opstroop” stukje,
dus een verticaalstukje elastiek op je heup ofzo.
dat geeft wat meer vorm

Onderkant moet je rafelen (Naja dat het zo hobbelig gaat, ik kom weer eens niet op het woord) met eventueel nog een ander stukje stof. & dan een riem ^^

Miss wat knoopjes?

Ja maar dan heb ik dus alleen een shirt en dat is niet de bedoeling

IK WEET IETS IK WEET IETS ! wacht ik zoek 't ff !

Ik zou nog iets van een lint strikken in de taille, dan is ie iets minder vormloos.

http://www.girlscene.nl/f…versized_shirt_customizen dat en bij dat filmpje … dan maakt ze knoopjes aan de zijkant … idee ?

maar btw, het moet een jurkje zijn toch ? maar is dat dan niet veels te kort ?

^ Daarom juist, ze wil er nog iets bij maken, maar ze weet niet wat.
Opzich vind ik het zo best wel een leuk topje haha, kan je er niet gewoon nog precies zo’n stuk aan plakken en dan tailleriem ofzo?

heb je écht geen ander stof :open_mouth:
das echt jammer … als je nou zwart had … had ik een super leuk broekje in gedachten wat erg mooi zou kunnen staan

Ja ik moet er iets van een taillerokje of taillebroekje overheen doen haha. Zoiets was m’n idee maar dat broekje lukte dus niet.

http://www.girlscene.nl/images/library/articles/images01/girlscene/onder1010.png

Maar nee heb echt geen andere stof

Sorry maar waarom begin je er dan ook pas één dag van tevoren aan?
Je had kunnen bedenken dat het niet zou lukken of dat je niet genoeg stof zou hebben. Nu komt het er dus op neer dat je van zo’n tafelkleed een broekje moet maken, dat lijkt mij sowieso al geen succes…

Ze was er zelf ook al achter dat het niet zo slim is. Als je goed had gelezen. :slightly_smiling_face:

^ Dat heb ik echt nérgens zien staan. Maar oké.

Hoeveel cm² stof heb je eigenlijk nog?
En is die stijf of soepel?