Kleding- en schoenentips voor een zomerse citytrip

Hoi allemaal!

Op dit forum kon ik geen topic vinden waarin dit besproken werd, vandaar dat ik het hier vraag:
Wat zijn jullie tips op het gebied van kleding en schoenen voor een zomerse citytrip?

De zomer lijkt nog ver weg, maar om de kosten wat over het jaar te verspreiden probeer ik nu alvast de kledingvoorbereiding te treffen. Ik ga in de zomer namelijk cityhoppen en in 2 weken met het vliegtuig 4 verschillende steden langs. Ik ben op dit moment daarom hard op zoek naar geschikte dagrugzakken (niet te groot, lichtgewicht en niet te warm op je rug), geschikte kleding (bedekkend en luchtig [want: zonneallergie & met 30 graden door de stad lopen wordt een uitdaging]) die daarbij geschikt is voor iemand van 1.55m (ik kan geen maxirokken dragen oid) en comfortabele zomerschoenen (Jezus-sandalen zijn niet zo fashionable).

Wie heeft er tips? :slightly_smiling_face:

Je kan van die losse broeken kopen die in de zomer vaak te koop zijn. Daarnaast zou ik birkenstocks en/of sneakers zoals nikes kopen om op te lopen want dat loopt prettig.

Zoals deze: http://www.zalando.nl/only-onlcalu-pantalon-living-coral-cloud-dancer-black-on321a0d2-q11.html

En voor een dagrugzak kun je kijken bij de anwb, die hebben dit vaak wel in een aanbieding. Let er dan op dat de rugzak niet direct aansluit op je rug, maar dat er een soort band gespannen staat zodat er een ruimte blijft tussen je rug en tas. Dit zorgt ervoor dat je niet gaat plakken ;

De rugzakken van Dakine heb je in verschillende maten en zijn naar mijn mening wel zeer handig. Wat schoenen betreft heb je heel wat zomerse schoenen van het merk Sperry, alleen kan ik niet meer op de naam van het soort schoen komen want ook van andere merken heb je de deze. Als kleding kan je een zomers bloesje altijd gebruiken, het is zeker niet te warm en zit losjes en comfortabel. Wat broeken betreft zijn losse broeken een uitstekende keuze maar ook gewone skinny’s zijn mogelijk als je er een zomers kleurtje voor uitkiest.

Leuke tips! Ik ga zeker eens een bezoekje brengen aan de ANWB.

En die broeken lijken me echt heerlijk! Vraag me dan alleen wel af welke stof het beste is bij broeken… Moet natuurlijk ook weer niet te plakkerig worden met synthetische stofjes…

Bij die luchtige broeken maakt het niet heel veel uit welke stof vind ik. Ze zitten toch niet strak om je benen en plakt dus niet (tenzij je een tijdje gezeten hebt maar dan plakt elke broek). Maar katoen is altijd fijn met warm weer.

Kleding:
De samenstelling van de stof is wel degelijk belangrijk! Kleding van 100% polyester vind ik enorm zweterig (zelfs als het om losse kleding gaat) en koop ik dus bijgevolg niet. Kleding van polyester met een procent elastaan of polyamide erbij voelt al veel luchtiger aan. Katoen ademt natuurlijk het beste, maar ook 100% viscose (ook kunststof) is best fijn!

Schoenen:
Ik zou investeren in een comfortabele sandaal. Ik heb zelf deze nog gehad:

https://www.zalando.be/lilimill-barbie-sandalen-oranje-li411i001-h11.html
Niet überhip, maar ik vind ze mooier dan birckenstocks of teva’s en ik kan er een ganse dag makkelijk op lopen. Espadrilles zijn ook leuk en heerlijk luchtig maar geven iets minder steun. Daar tegenover zijn een paar bootschoentjes of loafers wat warmer maar wel wat steviger (als je een degelijk model kiest).
Nikes of andere sportschoenen zou ik persoonlijk niet doen, die vind ik echt heel erg warm tijdens de zomer! En zoals ik het lees ga je wel veel stappen maar nu ook geen wandeltochten van 30km/dag maken.

Tassen:
Ik werk zelf altijd met een schoudertas en een klein rugzakje.
In de schoudertas steek ik dan mijn portefeuille, telefoon, zonnebril en fototoestel. Dan kan ik daar makkelijk bij en hoef ik niet telkens mijn rugzak af te doen om er iets uit te halen. Doordat er in de schoudertas al redelijk wat spulletjes zitten kom ik dan verder wel toe met een klein rugzakje voor nog een trui, reisgids en flesje water ofzo. Doordat het rugzakje dan kleiner is en minder vol zit hangt het niet zo tegen mijn rug en plakt het niet.

Jip, bedankt voor je tips!
Die sandalen zien er super uit voor comfortabele sandalen, fijn ook dat ze van echt leer zijn :slightly_smiling_face:

qua broeken zou ik voor dit soort kiezen, die dunne harembroeken met een printje

Ik heb zelf trouwens ooit heel fijne harembroeken gekocht op ebay voor 5 euro per stuk.
[size=1em]Ik pas ze prima met maat 36. Gezien ik 1m68 ben en het Aziatische maatjes zijn zijn het bij mij wel eerder 7/8 broeken maar dat vind ik voor tijdens de zomer niet erg.

Het gaat om deze broeken: http://www.benl.ebay.be/itm/Women-Soft-Small-dots-Print-Slim-Stretch-Capri-Leggings-Cropped-Loose-HAREMPants-/181381915093?pt=AU_Womens_Clothing_2&hash=item2a3b3461d5

ik heb wel wat tips:

Schoenen: zou ik voor birckenstock gaan niet al te mooi maar ze lopen lekker en ze zijn goed voor je schoenen. Je hebt best wel veel modelen even googlen dus.

tas: reis je ook nog met een koffer er bij of ga je echt backpacken??
als je met een koffer reist zou ik een eastpak erbij doen deze gaan niet zweten en zitten ook lekker op je schouder zou reis ik altijd.

@ AMORFATI: de sandalen die Jip als eerste linkje postte, heb ik zelf ook! Heb ze al 3 jaar, ze zijn nog steeds mooi en ze lopen heerlijk! Ook als je gewoon een flinke wandeling van 5 à 10 km gaat maken.

all stars loopt super of vans in de zomer/lente

@dutch_girls_insta : Ik ga met een koffer (handbagageafmeting) reizen. Wil dus wel een rugzakje/schoudertas mee voor overdag, maar die moet wel in m’n koffer passen. Een Eastpak lijkt me wel een goed idee, maar die zijn best warm op je rug…

@Cucumber : Wat goed om te horen! :slightly_smiling_face: Aangezien de prijs nu in de uitverkoop ook niet zo hoog was, had ik ze willen bestellen, die Lilimill’s, maar mijn maat is er niet meer… :frowning_face: