Klassen voor volgend jaar

Vorig jaar had ik niet zo’n leuke klas. Dus ben ik naar een andere klas gegaan. Het was in het begin super leuk. Maar langzaam zodra je iedereen beter leerde kennen veranderde alles en iedereen. Nu aan het eind van het schooljaar is iedereen erg veranderd. Zo wat iedereen heeft een grotere mond gekregen. En sommige trappen anderen de grond in om zichzelf beter te voelen. Daar kan ik echt niet tegen.

Ik wil weer in een andere klas. Maarja aan de andere kant kan je niet bezig blijven met het overplaatsen naar andere klassen. En bovendien wil ik ook niet in de andere klas komen. Maar hoe zou ik ze kunnen negeren (Die irritante mensen) En ik hoop zo dat er weer wat andere mensen in de klas komen waar ik mee om zou kunnen gaan. sommige kinderen en vriendinnen zijn schatten, maar de meeste hebben toch een grote mond. En ja ik soms ook maar dat doe ik om voor mezelf op te komen omdat het anders alleen maar erger word. Ik wil zo graag een echte vriendin die er wel altijd voor me is. Dat heb ik nu dus niet. Ook zij trapt me de grond in en maakt me belachelijk bij iedereen. Maar als ik samen met haar ben doet ze weer super aardig?

Pff en ze zeggen ja wij blijven volgend jaar wel bijelkaar hè. (Iedereen in het groepje tegen anderen uit het groepje) Maar ik zie er best tegen op, omdat ik me er helemaal niet mezelf in kan zijn omdat er dan altijd mensen op me zeiken dat dat niet goed is en dan dat ander weer niet. Ik word er gek van! Veel andere vriendinnen heb ik eigenlijk ook weer niet. Maar ik ben ook weer niet helemaal alleen…

Ik voel me er echt niet lekker over. Heeft er iemand tips wat ik het beste kan doen? :flushed:

Wees eerlijk en jezelf. Blijf aardig tegen de andere (natuurlijk wel voor je zelf opkomen) en ga met andere mensen om, uit andere klassen. Dat doe ik ook. Ik heb een stomme klas met allemaal mensen die je judgen, dus ga ik met anderen om. Ik blijf wel beleefd tegen mijn klasgenoten en kom op voor mezelf wanneer dat moet

Bedankt! Alleen hoe moet ik contact zoeken met kinderen uit andere klassen? Ik kan er niet zomaar bij gaan staan en zeggen Hoi!