klasgenoten overtuigen van jou lievelings liedje.

haaaaaai.

ik heb een opdracht van CKV gekregen.
Ik moet een van mijn lievelings liedjes kiezen en daarover vertellen, zodat ik ze overtuig dat dit liedje een geweldig liedje is.
Ik heb alleen geen idee welk liedje ik moet kiezen en wat ik daar dan over moet vertellen.
Ik wil natuurlijk ook weer niet een liedje die eigenlijk al niet meer leuk is kiezen zeg maar…

ik houd van Rihanna, Eminem, Taio Cruz en dat soort zangers/zangeressen (hiphop/r&b).
weten jullie een liedje waarover echt een argument kan hebben!?

Een liedje waar in ze iets duidelijk maken is altijd goed. Zoek een liedje met een zinnige tekst. Over geweld ofzo of over ziekte. Ik weet niet of je dear mister president van pink leuk vind?

ja dat dacht ik ook al.
maar een NU populair liedje zou ik graag willen zeg maar.
en dear mister president is nogal een oud liedje;)

x

Dynamite - Taio Cruz

:3

oke daar is ook geen goed argument voor…maar wel een leuk liedje!

Lul wat over de tekst.
Hoe diep het is en waar het over gaat en hoe erg je dat raakt en dat de naast de tekst ook de toon en beat en instrumenten leuk zijn xD?

ja maar het probleem is dat ik niet weet welk liedje een goede inhoud heeft!!

Enrique Iglesias - Ayer.

vertaling opzoeken op internet,
super mooi!

zeg dat jijzelf ook zoiets heb gevoeld ofzo, blabla ;p

Ik zou juist zeggen dat een “nu populair” liedje een beetje afdoet aan waarvan je de mensen probeert te overtuigen. “Dit is mijn favoriete liedje, maar over 2 maanden is het een ander nummer!”.
Kies gewoon het nummer waar je als eerste aan denkt, waar je herinneringen of associaties mee hebt gemaakt, en gebruik je eigen ervaringen om mensen te overuigen van de waarde die het liedje voor jou heeft. :3

liedjes van eminem hebben altijd wel een goede tekst met een echte betekenis! kies iets van hem!
ook al heb ik een hekel aan zijn muziek xD

hmm one at the time van travis mccoy vind ik dan wel een goeie…

Je houdt van Eminem? Ik vind ‘Stan’ echt een goed nummer.

Zoek gewoon van een paar willekeurige liedjes die je leuk vind de songtekst op, en degene die de meest inspirerende/originele songtekst heeft die kies je.
nouja, in ieder geval veel succes! =3

Haha, dat zou bij mij nooit gaan lukken :’)

ik wilde eerst total eclipse of the heart kiezen.
ik weet het, het is niet NU populair maar het is een heeeeeeeeel oud liedje.
dat kan ook!
maar ik heb geen idee waar het over gaat!

kan iemand me helpen?
x

Inderdaad !

http://www.youtube.com/watch?v=_xfVpyMuNww

Omdat t gewoon muzikaal goed in elkaar zit?

mama heeft me net geholpen en ik denk dat ik nu de betekenis van Total Eclipse of the Heart snap.

Als het goed is gaat het ongeveer zo:

Het gaat over een vrouw waarvan de relatie met haar vriend/man net is verbroken en nu ziet de vrouw alles heel slecht en donker in. Ze denkt eigenlijk dat het nooit meer goed komt. Haar hart zat eerst helemaal vol met liefde maar nu alleen maar vol verdriet. Total Eclipse of the Heart betekent dat haar hart nu het tegenovergestelde van eerst was.

(beetje goed uitgelegd? of heeft iemand tips hoe ik het mooier zou kunnen vertellen?)

x

is het goed beschreven?

Sophie’s Story - Eleanor McEvoy (over anorexia)
Concrete Angel - Martina McBride (over kindermishandeling)

Misschien vind je ze niet echt leuk maar je kan er wel goed over vertellen denk ik.