Klasgenoot pleegt zelfmoord

[i]Hi meiden,

Zoals jullie zien aan de titel; mijn klasgenoot heeft afgelopen woensdag zelfmoord gepleegd.

Ik weet van mezelf dat ik veel heb meegemaakt, maar zoiets… nee (en gelukkig komt het ook hopelijk nooit meer voor).

Zelf besef ik het nog steeds niet helemaal, maar ik weet ook niet echt hoe ik er mee om moet gaan.

Heeft iemand misschien tips hoe ik hiermee om kan gaan en het beste een plekje kan geven?

Dank jullie wel![/i]

Jemig, dat is wel heftig ja. Dat is wel logisch dat je daar van schrikt. Hoe kwam hij/zij verder over dan? Of ging je veel met diegene om?
Ik denk het beste er over praten, met bijvoorbeeld de mensen uit de klas, want die begrijpen het goed en hebben waarschijnlijk hetzelfde. Het in ieder geval niet opkroppen of er heel erg over na gaan denken, want dan maak je het voor jezelf wat moeilijk.
Sterkte (:

Ow gecondoleerd :frowning_face: Praat er over zoals je nu doet, wat erg, sterkte :slightly_smiling_face:

Wow dat is echt erg :frowning_face: gecondoleerd

Nee sorry, ik heb geen advies voor zoiets… Wat verschrikkelijk voor je! (En voor de familie). Ik zou er in ieder geval veel over praten! Heb je iemand om er over te praten? Dat is wel belangrijk.

Gecondoleerd!

gecondoleerd,

Zoals gezegd wordt: veel praten met de mensen die in dezelfde situatie zitten. En ook zeker naar de begrafenis gaan, zodat je geen spijt krijg dat je geen ‘afscheid’ hebt genomen.

Gecondoleerd!

gecondoleerd

ohmy, dat is echt vreselijk! Ik heb geen idee…
Wel sterkte verder!

Ja praat erover met je klasgenoten.
ik denk dat je wel vriendinnen in de klas hebt zitten praat er met hun over zei weten t beste hoe je je voelt.

[i]Hij was de enige jongen van onze klas. Het was echt een hele lieve jongen. Al hoewel had ik wel de laatste tijd het idee dat hij mij zag zitten, dat hij me leuk vond. Ik mocht hem graag, kon goed met hem praten enzo :slightly_smiling_face:. Ging voor de kerstvakantie ook veel met hem om, veel praten enzo. Maar daar bleef het bij. Ik heb helaas niets aan hem gemerkt of er iets gaande was.

Hij was op zijn laatste dag gewoon naar school gegaan. Aangezien onze school vlak bij het spoor ligt, kunnen jullie wel afmaken wat er daarna is gebeurt.[/i]

Gecondoleerd.

Je zou er over kunnen praten, dat heb ik gedaan in een soortgelijke situatie. Echt praten totdat je niet meer kan, zoveel mogelijk. Zo ben ik er het snelste overheen gekomen.

Echt wat erg =/
echt veel sterkte!

[i]Mwa, echt vriendinnen heb ik niet echt in de klas. Ik ben meer een ‘buitenbeentje’. Ik zie die meiden meer als klasgenoten, die gewoon weten wat ze moeten weten en that’s it.

Gisteren heb ik uiteindelijk wel die jongen zijn beste vriend moeten bellen… En dat was niet bepaald prettig. Ik zou dit eigenlijk moeten kunnen, aangezien ik leer voor apothekersassistente. Maar op dat moment, besef je dat niet en ben je even een angstig en leeg persoon die niet meer weet wat ze moet doen.[/i]

Gecondoleerd

Weet je misschien ook waarom hij zm heeft gepleegd?

sterkte

gecondoleerd!

Heel veel sterkte!

Daar zullen wij (de klas), zijn ouders en broer, de school en iedereen; nooit te weten gekomen. Hij heeft helaas geen bericht achter gelaten voor zijn ouders. Verder denken wij dat dit echt een bewuste actie is geweest.