Hallo meiden,
sinds september dit jaar zit in een nieuwe klas. Het is een grote klas met 30 leerlingen. Al snel merkte ik dat ik me er niet echt ‘thuis’ voelde. Het waren totaal niet mijn type mensen. Het zijn echt leerlingen die je op VMBO verwacht, en niet op MBO4 klas met gemiddelde leeftijd 20.
Mijn klas gedraagt zich ontzettend kinderachtig. Ik heb een houding aangenomen waarmee ik met niemand echt omga en dat bevalt me opzich wel, maar we moeten vaak samenwerken en dan heb ik niemand.
Vorige week zat de klas met de tafels in een soort kring. Één jongen had geen behoefte om in het kringetje te zitten en zat in het midden. Mijn klas moest verrekte kinderachtig zijn om propjes naar hem te gooien. Damn, hier schrok ik echt van. Dit vond ik op de middelbare niet eens meer stoer. Die jongen werd het op een gegeven moment zat en is toen boos de klas uitgelopen.
De lerares had het niet door en zei dat hij op afwezig zal worden gezet als hij weg zou gaan. Ik heb toen verteld tegen haar wat er aan de hand was.
Meteen erna was er pauze en ik heb in de groepswhatsapp van m’n klas verteld dat ik ze ‘facking kinderachtig’ vond (niet iedereen) En toen reageerde iedereen als ‘hou je bek kut’ en ‘dom wijf’. Wat ik al helemaaal niet snap. Na de pauze ben ik naar de jongens gegaan die dit soort dingen gezegd hebben tegen mij waarom ze dat zeiden, maar dan durven ze ineens niet meer.
Wat moet ik in GODS naam me zo’n klas? Een andere klas gaat hem niet lukken, dan kom ik in een niveau 3 klas. Dat wil ik niet aangezien ik het gevoel heb dat ik nu al onder mijn niveau zit.