Klas wisselen

Hee

Ik weet het, het is vakantie, maar toch ben ik vandaag al de hele dag met mijn hoofd bij school, zo erg dat ik er nu niet van kan slapen. (daarom dit rare tijdstip van een nieuw topic aanmaken :flushed:)
Ik heb vandaag namelijk mijn klassen indeling gekregen. Ik zit in een klas met 20 jongens en 4 meisjes. Ik kan altijd wel met jongens lachen ofzo en vind het echt niet erg om naast een jongen te moeten zitten dus dat is niet het probleem. Maar al mijn vriendinnen zitten in een andere klas. Letterlijk alle 21 meisjes uit mijn jaarlaag waar ik echt goed mee op kan schieten zitten in die klas. In mijn klas zit 1 vriendin en derest van de klas is uhm… niet mijn type… Niet dat ik een tutje ben dat al haar klasgenoten te min vindt ofzo. Maar ze houden allemaal van van 10en halen. Bij het grootste gedeelte heb ik in de 1e klas in de klas gezeten dus ik ken ze vrijwel allemaal. Ik ben toen best onzeker geworden omdat ik niet van het 24/7 leren was en dus niet alleen maar 9ens en 10en haalde. Ik zou heel graag naar die klas willen waar al mijn vriendinnen in zitten. Maar hoe moet ik dat doen? Ik weet dat het per school verschild, maar ik heb dus echt geen idee hoe ik zoiets moet doen. Ik heb wel van iemand gehoord dat je het zsm moet doen omdat het anders ‘te laat’ is. Hij zei dat hij ‘gewoon’ een mailtje had gestuurd. Maar wat moet daar dan instaan? Heeft iemand ervaring met van klas wisselen, en hoe ging dat bij jullie?
Er zijn wel een paar dingetjes waardoor ik twijfel. De eerste reden is dat er wel 1 hele leuke jongen in mijn klas zit waar ik best wel een crush op heb en als ik bij hem in de klas zit, kan ik hem wel beter leren kennen :upside_down_face:! De tweede reden is dat in die klas waar al mijn vriendinnen in zitten, alleen maar cambridge engelse leerlingen zitten, en ik doe regulier engels, dus kan ik daar misschien niet eens in. En de 3e reden is dat hoewel deze klas gezellig is, wel best braaf is. En in weer een andere klas zitten veel jongens en 2 meisjes van m’n klas dit jaar en dat is de iets minder brave klas zegmaar. Degene die de docenten niet altijd even leuk vinden. Maar ik vind zo’n klas juist gezellig!
Dus eigenlijk moet ik nu kiezen tussen een klas met mijn vriendinnen, wat heel gezellig is, maar die klas is wel best braaf, dus zijn het wel stille lessen enzo.
Een soort uh badass klas, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven haha.
Of de klas waarin ik nu zit.
En Als ik kies om te wisselen, hoe zou ik die mail dan ongeveer moeten opstellen?

Het is een beetje een lang en misschien onduidelijk verhaal maar ik hoop dat iemand me verder kan helpen hoe ik van klas moet wisselen. Ik ga trouwens naar de 4e
xx

Ik denk dat je sowieso niet in de klas komt met Cambridge Engels als jij normaal Engels doet, is bij ons in iedergeval het geval, geloof ik. Daarnaast zou ik inderdaad een mailtje sturen. Weet niet wat je ermee kan bereiken want de directrice of wie daar ook over beslist, vindt dan misschien dat er dan wel TE weinig meisjes in die klas zitten.

Persoonlijk zou ik het gewoon zo laten, want als het goed is heb je in de bovenbouw clusters dus heb je niet zo last van je ‘stamklas’. Wie weet zit je dus wel bij een paar vakken bij je vriendinnen.

Dit ja. Ik zat in de vierde alleen maar bij mijn ‘vaste’ klasgenoten bij mijn hoofdvakken en dat was bij ons alleen maar Nederlands en Engels.

Ik zou het gewoon eerst gaan proberen in deze klas, misschien word het wel heel leuk en er zit toch immers een vriendin in de klas, dus je bent sowieso niet alleen :slightly_smiling_face: En al je vriendinnen kun je ook in de pauze zien toch?

Ik denk dat je het maar zo moet laten :wink:

Afgelopen schooljaar ben ik ook gewisseld door de eerste schooldag naar mn coördinator te gaan, te laat ben je dus wss niet. Persoonlijk vind ik een jongensklas niet fijn. Bij biologie was 80% jongen en ze waren hartstikke druk en ongemotiveerd, ik heb het hele jaar nix geleerd. Je moet zelf kijken wat je het liefst wil.

Ik heb dit ook ongeveer! Ik zit in een superkutte klas met allemaal van de herrieschoppers en ik ben zo totaal niet. Al mijn vriendinnen zitten samen in een superleuke klas. School begint morgen en ik denk dat ik vandaag een mail ga sturen naar mijn mentor, zovan: ik heb wat rondgeneusd in de klassenindeling en ik kwam tot de conclusie dat ik niet erg te spreken ben over mijn klas. Ten eerste bla bla, ten tweede bla bla etc. En dan zou ik ook alvast kijken naar de mogelijkheden qua rooster en of je wel nog er bij past en zo. Heb ik ook gedaan maar ik zie nog geen problemen.

Ik hoop dat het lukt :grinning: en succes (:

Als ik jou was zou ik het zo lekker laten hoor, want zo leer je alleen maar nieuwe mensen kennen. Wie weet zit je bij de clustervakken wel bij je vriendinnen? En anders kan je ze nog in de pauze zien. Het is denk ik ook maar beter dat je in een brave klas komt, zo wordt je alleen maar gestimuleerd om je best te doen. Mij lijkt het trouwens juist leuk om in een klas te komen met 20 jongens en 4 meisjes! Maar het is je eigen keuze natuurlijk.

Bij mij is het gelukt :grinning:

Zo herkenbaar toen ik op de middelbare school zat. Dagenlang vond ik het vreselijk. Mijn vriendinnen zaten in de ene klas en ik als enige in de andere. En ook nog eens met maar vier andere meiden. Verschrikkelijk. Opzich heb ik dat jaar overleefd omdat ik het beste ervan heb gemaakt. Ik werd niet afgeleid door vriendinnen en kon daardoor beter studeren. Dus ga ervoor en zie je vriendinnen in de pauze. Je groeit er wel weer overheen.