Klas met veel meiden, en dus veel ruzie

Ik zit in een klas met veel meiden, en er is veel ruzie, ik probeer altijd blanco te blijven maar nu hebben 2 goede vriendinnen van me ruzie, omdat 1 denkt dat 2 haarn iet vertrouwd, en haar dus niks verteld, en 2 denkt dat 1 die ene jongen leuk vind die 2 zelf leuk vind, en iedereen bemoeit zich er natuurlijk weer mee. What to do als 2 vriendinnen van je ruzie hebben?

Ehm. Goed met ze praten denk ik. En zeker niet aan één kant gaan staan, want dan raak je een vriendin misschien kwijt.

niet mee bemoeien.

Probeer me er zo veel mogelijk buiten te houden, maar als ze met hun verhaal willen komen sta ik altijd voor ze klaar, en word ik er toch weer bij betrokken, ik ga sowiso geen kant kiezen.

dan doe je het al goed. en als je het zat wordt dat ze het steeds weer over die ruzie hebben zou ik het gewoon zeggen :slightly_smiling_face:

Ja oke, bedankt :wink:
Ik denk wel dat ik binnekort ook zelf rzie heb met iemand, word echt gek van mijn vriendin en dat weet ze dnek ik wel want ik negeer haar, we hebben of ruzie of dikke vriendinnen en dat wil ik niet meer, ze denkt dat alles om haar draait dus ik heb er geen zin meer in zo, maar misschien moet ik dat har vertellen

Ik zit in een klas met 3 jongens en 23 meiden, hehe. Bij ons is ook wel eens ruzie ja, pas nog met een hele goede vriendin van mij, dat heb ik verteld tegen een andere vriendin, die hele goede vriendin vertelde het ook tegen die andere vriendin, maar ze vertelde het verder niet door ofzo, we mochten het tegen haar zeggen, maar ze bemoeide zich er niet mee. Dat is maar goed ook, je kan ze wel aanhoren en tips geven ofzo, maar niet een kant kiezen als je dat écht niet wilt. Gelukkig is het nu met mijn vriendin weer goed, maar wel fijn dat ik iemand heb om het tegen te kunnen vertellen.

Ja het is wel kut opzich, maar je moet niet te veel aan andere vertellen want wie weet weet die andere het zo ook en dat moet je niet hebben, maar ga het ook zeker niet alleen op lossen, praat er anders met iemand over die er verder niks mee te maken heeft, die kan je dan misschien wel hulp geven.

klinkt bekend…
ik heb 3? jongens in de klas… bijna weer 2…
maar goed…
er valt eigenlijk vrij weinig aan te doen denk ik…
en probeer blanco te blijven…

ik heb maar 5 jongens in de klas en 15 meisjes.
en in mijn vorige klas zaten 14 mensen. (8 meisjes, 6 jongens)
dus ook heel veel ruzie.
maar jij; succes.

Vorig jaar 24 meiden 5 jongens.
Dit jaar 18 meiden 6 jongens.
En dat zijn dan NG-klassen hè. :flushed: Maar eerlijk is eerlijk, meiden zijn bij ons op het VWO dik in de meerderheid. Maar toch: weinig tot geen ruzie, dit jaar niet, vorig jaar ook niet. Onze klas is blijkbaar heel vredelievend als ik bovenstaande verhalen hoor. :dancing_women:

Bemoei je er gewoon niet mee, stel je neutraal op (ga sowieso geen kant kiezen), laat ze het zelf uitvechten. Een kant kiezen maakt het vaak alleen maar erger. Succes ermee! :upside_down_face:

wij hebben niet eens een jongen in de klas. maar is logisch ook aangezien mijn opleiding. maar trek je niet overal wat van aan. niet te moeilijk doen.

gelukkig hebben wij daar geen last van

maar ik zou me niet met die ruzie gaan bemoeien, als ik zie waaro ze ruzie hebben gaat dat wel weer over en als je dan een kant gaat kiezen heb jij ook veel kans op ruzie

succes

Als ze willen praten, gewoon de verhalen aanhoren, en luisteren. Meer niet. Laat ze gewoon lekker ruzie maken.

omg, ja zo iets heb ik ook gehad mijn twee beste vriendinnen hadden samen ruzie.
het is echt moeilijk om er tussen te staan hoor! want het was eigenlijks mijn beste vriendin tegen al mijn andere vriendinnen waaronder ook mijn andere beste vriendin. die tijd was echt stom… maar het is nu allemaal goed:D

ik heb maar 5 meisjes in de klas. van de 24 (A)

Ik héb geen jongens in de klas 0_o

misschien kun je bijvoorbeeld een meidenavondje met eentje doen, en dat dan de ander (zonder dat ze het weten van elkaar) ook komt, en dat je dan gewoon zegt: ‘nu gaan jullie het uitpraten.’ en dan praten ze het misschien wel uit? Ik weet niet.