Klantenservice rollenspel - tips?

Hoi Dames!

Ik ben enorm zenuwachtig - morgen een assessment dag bij een energiemaatschappij om klantenservice medewerkster te worden. Ik heb geen baan/inkomen dus het is echt enorm belangrijk omdat ik anders geen woning meer heb.

Ik moet iets over mezelf vertellen! Daarna hebben we 2 rollenspellen waarin we moeten doen alsof je met een klant praat. Nu heb ik totaal geen ervaring er mee, misschien hebben jullie tips? Wat kan ik verwachten? Iemand ervaring?

Hoi hoi,
wat enorm vervelend, en uiteraard super spannend.
ik ga zeker voor je duimen.

Misschien in de richting denken van een boze/agressieve klant? aangezien dat nog al vaak gebeurt aan de telefoon. Als jij dan laat zien hoe beheerst en rustig jij kunt blijven bewijs je jezelf misschien. Blijf vriendelijk en duidelijk.

Ik heb geen ervaring, maar ik zou verschillende situaties schetsen en nadenken hoe jij in die situaties zou reageren. Op die manier ben je een beetje voorbereid. Succes morgen!

Wat ik op school heb geleerd:

1. Klant altijd begroeten
    2.Altijd doorvragen en erachter komen wat de klant wilt
    3… Luisteren, klant altijd laten uitpraten
    4… Als het een boze klant is moet je altijd begrip tonen en excuses aanbieden, en met een oplossing komen. (nooit woorden zoals ‘‘helaas’’ gebruiken) En zoals ik boven al zei doorvragen.
  2. gewoon kalm blijven en als de klant door blijft schreeuwen mag je eventueel dingen zeggen zoals ‘‘Ik wil u graag helpen maar niet op zo’n manier’’

thankss

Ben aangenomen, trouwens!:slight_smile: