klachten menstruatie

Ik heb een aantal vage klachten over menstruatie, en ik heb het opgezocht en ik kwam op de ziekte endometriose uit… dat maakt me nogal bang :frowning_face:
Alsik ongesteld ben hebik behoorlijk hevige buikpijn, nou is dit alsnog een stuk minder dan toen ik niet aan de pil was. Vaak voor of tijdens mn menstruatie hebik diarree en een soort hele erge stekende pijn in baarmoeder… ook alsik naarde wc ga is het zo’n stekende pijn datik het bijna soms nieteens meer kan omdat het zo’n erge pijn doet. Ik kan het wel uitschreeuwen dan. ook seks kan best pijn doen als hij te diep komt. Ook hebik de laatste paar keren datik ongesteld was ineens een dikke brok baarmoederslijmvlies in mn onderbroek gehad (iknow super gross.)
Ik maak me hier wel zorgen om, is dit normaal? Herkennen jullie het? Ik lees het net toevallig pas, ik dacht dat het gewoon normaal was…

Groetjes Anna

Waarom ga je niet gewoon even naar de dokter?

Ik heb dit ook en ik dacht eigenlijk altijd dat dit gewoon heftige menstruatie was.

Ik snap niet waarom mensen altijd rond blijven lopen en zichzelf bang lopen te maken aangezien er een huisarts bestaat die je vast graag wilt helpen… Snap dat het misschien niet prettig is om met een ander te bespreken maar wij gaan hier echt niet kunnen vertellen of er iets mis is of niet.

Als JIJ het gevoel hebt dat iets niet in orde is moet je jezelf geruststellen door een afspraak te maken met de huisarts. Blijkt er niets te zijn? Mooi dan is het opgelost! Is er wel iets? Dan ben je er in ieder geval op tijd bij!

Dat staat op Internet, dit staat op Internet T_T Volgens het Internet zou ik nu een lopende ziekte moeten zijn. Ga gwn naar een huisarts

Hoe oud ben je? Als je 14 of ouder bent dan kun je zelf een afspraak maken met de huisarts. Waarschijnlijk hoeft hij/zij niet eens te kijken.

Ik zou gewoon naar je huisarts gaan. Die kan je voorlichten en je vragen beantwoorden.

Al klinkt pijn zoals jij hebt (in je buik, vagina, rug), de diarree en zelfs dat slijm wel vrij heftig, maar niet abnormaal eigenlijk. Je baarmoeder trekt samen om zich schoon te maken, geen wonder dat het hele gebied zeg maar een beetje beurs is. Dat slijm is ook normaal.

Als ik het zo lees, lees ik wel dat je al aan de pil bent. Kan ook zijn dat jij meer gebaat bent bij een andere anticonceptie pil. Daarvoor moet je zeker naar de huisarts. Bel gewoon eens, je kunt dan gewoon je verhaal doen en bij de dokter hoef je ook alleen maar te vertellen.

Succes ermee in ieder geval.

Je moet niet alles geloven wat er op internet staat, dan kom je ALTIJD wel op een enge ziekte uit

Hoef je je echt niet voor te schamen hoor! Volgens mij zijn je klachten vrij normaal. Het enige wat een beetje opvallend is, is dat je klachten zijn verergert sinds je de pil slikt. Daarom zou ik wel even gaan. :slightly_smiling_face:

Is niet raar!

Als je je eigen huisarts eng vindt ofzo kan je misschien ook wel naar een andere huisarts in dezelfde praktijk (in mijn praktijk werken 3 huisartsen maar ik weet niet of dat bij jou ook zo is, kijk anders even op de site van je praktijk, daar staat vast wie op welke dag dienst heeft). Of je zet jezelf er gewoon overheen. Als hij je niet serieus neemt moet je gewoon blijven doordrammen en zeggen dat je echt pijn hebt! In het ziekenhuis kunnen ze je onderzoeken op endometriose en dan weet je of je het hebt of niet.

Mijn ervaring met een huisarts is dat je er alles bij kwijt kunt! Voor jou is het heel schamend maar dit is zijn werk. Misschien is er inderdaad niks dan is het fijn en ben je gerustgesteld :grinning: Is er wel wat kun je het maar beter zo snel mogelijk weten. Succes meid! het is echt niks om je voor te schamen. :sob::muscle: