klacht over kunstdocent, wat moet ik doen?

Hoi!

Ik heb op dit moment echt heel erg boos, ik trilde net nog helemaal. Kijk ik ga het heel kort uitleggen: Mijn kunstdocent is super onduidelijk en erg vaag, de opdrachten snappen ik en mijn klasgenoten nog net wel. Als het gaat om een deadline bijvoorbeeld wanneer we onze projecten moeten inleveren weten we niet wanneer het is, ik weet niet eens of ze het wel überhaupt zegt. Ik moest donderdag (blijkbaar) wat inleveren, ik en meerdere klasgenoten mailde haar met wanneer de deadline is. Ze reageerde hier niet op , althans niet op die van mij. Ik had nog een mail geschreven met dat ik mijn project in haar kunstvakje heb achtergelaten, omdat ze die dag niet op school was. Ik ben zo dom geweest om op ‘verstuur’ te klikken dus deze werd niet verstuurd. Ik zie vandaag op Magister dat ik een 1 heb gekregen, ik ben zo boos op haar ze is echt niet duidelijk en ik en meerdere klasgenoten hebben haar zo vaak gemaild met wanneer we het moeten inleveren. Ik had er zo hard aangewerkt, en nu is alles naar de klote. Wat moet ik doen? Ik heb haar al een mail gestuurd met de vraag waarom ik een onvoldoende heb en zo.

Sorry als ik grammaticale fouten heb, Nederlands is niet mijn beste vak. (en ik heb het snel getypt zonder het nog te controleren)
Ohja en ik zit in 3 vwo.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Even ter aanvulling: Er is ook een tussen beoordeling, ik kreeg uitstel omdat ik op de dag van de deadline ziek was. Ik heb hem de dag daarna netjes in haar postvak gedaan, zoals we het hadden afgesproken. Iedereen kreeg een cijfer, behalve ik. Ze zei dat ze die van mij ‘vergeten’ was, waardoor ze zei dat ik geen tussen beoordeling krijg…

Vandaag is mijn rapportgesprek, en ik weet van vorig jaar dat ze van een klas alle projecten kwijt was dus die klas kreeg gewoon een 1… terwijl het haar schuld was.

Zo dan, die is echt niet goed bezig. Ik zou zeker een klacht indienen want dit is niet echt de normale gang van zaken… T is best ernstig hoe dat mens met anderen omgaat…

Ik zou naar je mentor stappen. Bij hem/haar kun je aangeven dat de communicatie met haar niet lekker verloopt en dat je er last van hebt. Dat je nu een 1 hebt, is wel deels door jouw niet verstuurde mail. Zij wist niet waar jouw project lag, dus vandaar dat je een 1 hebt. Je kan haar gewoon uitleggen dat je project in haar postvak ligt.

Maar ik zou zeker een klacht indienen bij je mentor want als zij zo omgaat met cijfers is ze echt niet goed bezig… :flushed:

Moet ik bij mijn mentor klagen, of bij mijn schooldirecteur?

Ja klopt, ik vind ook dat het ook deels komt door die niet verstuurde mail. Ik zag haar collega (dus de docent van de andere klassen), en zij zei zelf dat ik hem in het postvakje moest doen. Ze zei toen ook dat ze hem iedere dag checkt, dus dan had mijn docent hem echt wel gezien…

Echt slecht van die docente. Ik zou het eerst bij je mentor neerleggen, hij kan het dan eventueel doorspelen naar je directeur of afdelingsdirecteur. Als hij dan wil dat jij je verhaal vertelt bij de directeur kun je er altijd bij zijn.

Zal ik dit vandaag tijdens mijn rapport gesprek ook tegen mijn mentor en mijn ouders vertellen? En zal ik wachten tot dat mijn kunstdocent met mij hier over gaat praten, of moet ik gelijk daar mijn directeur?

Wat Nox zegt idd, Eerst de mentor en dan de directeur als je merkt dat er niks mee gedaan wordt, dit kan zo toch niet langer?

Ik zou het eerst bij je mentor aangeven inderdaad. Als hij/zij er niks aan doet dan kan je daarna naar de directeur stappen. Geef ook vandaag gelijk aan want jullie gaan het vast over die 1 hebben vandaag.

Dankjewel! x

Als andere klasgenoten ook last hebben van haar, zouden jullie ook samen even naar de mentor kunnen stappen. Dan zien ze dat het een consequent probleem is en niet alleen bij jou.

Ga naar je mentor en breng je eigen bewijsmateriaal samen met andermans ‘bewijsmateriaal’. Vervolgens zal je mentor zeer waarschijnlijk naar een commissie binnen school toe stappen om dit uit te zoeken of dit aan de directie voorleggen.
Ik heb ook zoiets gehad, en toen hebben ze helaas de docent gelijkgegeven maar (!) de rest van het jaar was de docent wel poeslief tegen mij.