klaarkomen; voor/tijdens/na seks?

oke, ik ben hier dus al een paar dagen over aan het twijfelen met mn vriend.
hij heeft me al 2x laten klaarkomen, maar dat was met het voorspel. En daarna hadden we geen seks. (beide keren niet)
en nu vragen we ons af wanneer je een vrouw nou het beste kan laten klaar komen. in het voorspel, tijdens de seks, of erna?
(wauw, wat klinkt dit stom zeg. :’) )
iemand tips? btw; voor hem moet het ook een beetje te doen zijn, dus na de seks is misschien een minder goed id? (vanwege energie etc.).

Misschien wel ervoor, tenzij je daarna te overgevoelig bent om nog een keer echt (penetrerende) seks te hebben?
Dan heb je wel lekker stoom afgeblazen en kan je dr nog een / meerdere keren tegenaan…

Persoonlijk vind ik eigenlijk tijdens wel het fijnst, maar dat hangt heeeel erg van het moment af. Kan ook zijn - sorry - dat ik mn vriend pijp en hij mij alleen beft, nouja en thats it, dus dan is het ook soort van voorspel maar ook tijdens. Tja, ik ben niet zo goed in uitleggen blijkbaar;)

dat verschilt toch per vrouw?

ja inderdaad;) maar daarom vraagt ze het toch ook?

Verschilt inderdaad per persoon.
Mijn vriend (ex) heeft me in de tijd dat we hadden nooit klaar kunnen laten komen, maar vaak probeerde ie het wel en als ik dan nog seks had was het door de overgevoeligheid soms niet meer fijn.
Het zal dus wel per persoon verschillen wat je het fijnst vindt!

nja, ik denk dat voor dan indd beter is… want ik moet daarna altijd wel even bijkomen zegmaar. ja kweet niet hoe ik t anders uit moet leggen. :’) maar daarna gaat t wel weer. :slightly_smiling_face:

bedankt!

Ik vaak voor of tijdens. Erna zijn wel allebei dood en hebben we geen zin meer xD

Ik las laatst ergens dat 70% van de vrouwen niet klaarkomen door seks, maar als ze klaarkomen in het voorspel en daarna nog seks hebben dat de kans groter is klaar te komen… dus, allebei?:stuck_out_tongue:

Of gewoon niet? Het draait niet om het klaarkomen vind ik.

i agree.

vaak ben ik al zo opgewonden door het feit dat ik seks ga hebben met die ongelooooofelijk fijne jongen, dat ie me maar hoeft aan te raken of ik kom al. ik ben niet overgevoelig ofzo, dus als ik dan gewoon doorga komt het vanzelf nog een x soms.

Haha. Juist… Nee tuurlijk draait het niet om het klaarkomen, het is de rit, maar toch wel naar het hoogtepunt, je doet het toch wel voor de genot? Ik bedoel, ik snap je hoor, het is de intimiteit dat je met elkaar deelt. Maar komop, nooit klaarkomen… right. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Meestal er voor of tijdens. Maar als ik niet klaarkom vind ik het ook niet erg hoor.
Hij meestal tijdens.

Ik kom nooit klaar…jongens is het gewoon nog nooit gelukt. En toch vind ik het lekker :slightly_smiling_face: Ook om hem te zien genieten.

Ja maar ik bedoel meer in de trant van, echt nooit. Ik bedoel, je werkt er zelf dan wel aan denk ik? En toch is het wel fijner als je vriend het zou kunnen, maar dit overkomt mij ook zelden hoor. Misverstandje I guess. :grinning:

Naja ik ga niet echt iets met mezelf doen na de seks ofzo als hij al klaar is, 't duurt ook redelijk lang als er iemand bij is ;p dan heb ik 't gevoel dat ie 't te lang vindt duren enzo…maar ik vind 't niet zo erg :stuck_out_tongue:

Uh, eigenlijk hè beschouwen ik klaarkomen al als tijdens de seks, en niet voorspel haha maar oké.

Uhm, voor een vrouw is het het fijnst om tijdens de seks klaar te komen (tijdens penetratie dus), daardoor glijd het allemaal wat beter. Of juist erna (want dan blijf je vaak tijdens de seks in een opgewonde stand).
Ligt er een beetje aan wat je zelf fijn vind natuurlijk, maar ook hoelang je vriend kan penetreren.
Persoonlijk voorbeeld. Mijn vriend kan het zeker een uur volhouden, en kan het allemaal met gemak uitstellen. Maar om eerlijk te zijn, voelt het voor mij dan niet fijn áls ik vantevoren al gekomen ben (dan zakt de opwinding), dus liever tijdens…

Maar ach :grinning: dat is zo leuk aan seks, je kunt het allemaal gewoon úitproberen :grinning:

Mijn ex liet me altijd voor de seks komen, omdat ik tijdens vaak niet kwam & we na de seks geen zin meer hadden. Sowieso heb ik geen moeite met weer opnieuw opladen e.d.
Mijn vriend lukt het niet om me te laten komen. Niet ervoor, niet tijdens en niet erna.

Nee, ik zeg toch ook niet dat ik bij elke x MOET klaarkomen? :’)

Jaaaa I totally get, dan ben je sws veels te moe. Maar ik bedoelde in het algemeen haha.

Ik kom nooit klaar door m’n vriend maar toch vind ik de seks geweldig. Dus het hoeft niet persé vind ik.