Klaar voor seks

Hee allemaal ik heb misschien een rare vraag. Ik ben nog maagd, maar ik ben er echt al een lange tijd klaar voor om seks te hebben. Ik heb geen vriend ofzo en zouden jullie het doen met iemand die je niet zo goed kent? Het is de eerste keer en dat moet eigenlijk speciaal maar ik ben er echt klaar voor en duurt nog wel even voor ik iemand vind denk ik. Klinkt misschien raar maar ik wacht er al een tijd op en ik ben 18 jaar.

Onthoud dat helemaal niks moet. Neem ‘speciaal’ alsjeblieft niet te serieus. Het kan ook ‘speciaal’ zijn met een onbekende. Gewoon doen wat jij wilt.

Inderdaad.

Let trouwens wel even op met wélke onbekende het is. Doe van tevoren research want het kan ook een foute jongen zijn natuurlijk.

Ik zou hier niet op gaan wachten. Zoiets gebeurd gewoon. Misschien krijg je zo wel een vriend en gebeurt seks vanzelf. Of een keer met een vreemde. Ik zou er dus ook geen druk achter zetten puur omdat je er klaar voor bent maar je op dit moment niet met de juiste persoon bent. Het moet gewoon goed voelen en geen moment twijfelen.

Nou, omdat iemand zal nog steeds worden gevonden

Ik zou zelf nooit zomaar met iemand seks hebben om het dan maar gedaan te hebben. Het lijkt mij veel beter om gewoon te wachten tot je de juiste jongen hebt gevonden.

Ik zou dit niet doen, maar dat ben ik! Ik heb gewacht tot ik een speciaal iemand tegen kwam en met deze jongen ben ik nu inmiddels meer dan vier jaar samen. Wat door andere meiden ook al wordt gezegd is dit een keuze die je zelf zal moeten maken. Wanneer jij er klaar voor bent een een leuk iemand tegenkomt waarvan je denkt dat het goed voelt om te doen is er niemand die je tegen houdt. Doe alleen geen dingen als je er niet geheel achter staat. Voel alsjeblieft geen maatschappelijke druk, doordat meiden op steeds jongere leeftijd seks hebben. Ik was eind achttien toen ik voor het eerst seks had en ben heel blij dat ik het niet zomaar heb gedaan.

Dat kun je doen als je er 100% content mee bent het bed te delen met iemand die je niet goed kent.
De juiste jongen/man vinden gebeurt niet altijd in je tienerjaren of als twintiger, dus ik kan me voorstellen dat je tegen die tijd toch een fijne ervaring wil hebben gehad. Zo ben ik 23 en heb ook geen seks gehad, al is het maar om de reden dat ik de juiste man nog niet heb gevonden (en hij mij niet).

Hoe weet jij dat het nog wel een tijdje zal duren voordat je een relatie hebt?
Dat komt vanzelf, net als seks. Vind ik. Ga er niet naar op zoek.

Ik ben 23 en heb ook nog nooit seks gehad, en zelfs nooit gezoend. Dus je bent echt niet de enige. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat ik me voor een vreemde man zou gaan uitkleden, laat staan seks mee zou hebben, dus ik zou dat niet doen. Maar als jij dat geen probleem vind, en je doet het veilig, dan is dat natuurlijk je eigen keuze. Je kan eventueel wel gaan daten, zo ontmoet je in ieder geval we nieuwe mensen.

Ik ben van plan om hier een filmpje over te maken deze week op mijn Youtube kanaal, aangezien ik het idee heb dat veel mensen denken dat er iets mis met ze is als ze nog geen seks hebben gehad als ze over de 16 zijn, wat natuurlijk onzin is…