Kitten

Vanavond is het zo ver hoor, ik en me vriend ( wonen samen) gaan een kitten halen van 8 weken. We gaan haar Bo noemen… alles in orde, krabpaal, lekker mandje om te liggen, kattenbak en noem het maar op!

Maar nu zit ik vooral met de eerste nacht in me hoofd… hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik wil haar graag aan mijn kant laten liggen van het bed. Heb ook naast me bed een doos met een lekker dekentje erin gelegd… maar toch mag ze lekker bij me in bed komen liggen, ik weet dat alles wat je van kitten af aan leert het lastig is om later weer af te leren. Maar ik ben zo bang dat ik haar ga pletten haha!

En hoe kan ik het beste aanpakken in het begin? Lekker laten rondlopen? En de kattenbak laten zien? ( ze is zindelijk) hopelijk wat tips!

Ohja; dit is ze:

http://i50.tinypic.com/m8dath.jpg

Je moet haar gewoon paar keer in de kattenbak zetten, maar bij onze kittens zijn nu 8maanden , die durfde eerst niet door het deurtje van de kattenbak en we hadden ook de kattenbak in de woonkamer gezet. Maar in het begin kan het zijn dat ze onder de bank gaat maar dan moet je haar even laten en dan komt ze van zelf wel

Misschien kan je het aan één van die verzorgsters vragen als je d’r gaat ophalen
ahh… ze is echt super cute :smiling_face_with_three_hearts:

Ze moet eerst wennen! take it easy :V

Laat haar het huis verkennen(pas op met tocht, een dicht slaande deur/raam is nogal fataal voor zo’n beestje).
Laat haar ook meteen de kattenbak zien. (als ze moeten worden ze een beetje onrustig, maar met 8 weken lijkt me dat deze wel weet hoe het moet)
Je kunt haar als ze moe is wel op je bed leggen, dan leert ze het wel.
Maar zodra ze je kussen gaat inpikken(heeft ervaring) dan wil je wel erg graag dat ze haar mandje gebruikt :'3

Oeh wat een schatje! Heb veerder geen tips ofzo, dus hier heb je niet zoveel aan!

Bedankt voor jullie reacties. We hadden eerst een asiel kat van 2 jaar. Deze was helemaal getraumatiseerd. En leefde eigenlijk al 2 maanden lang onder de bank. Maar ik neem aan dat het met kittens heel anders is…

Ik heb nu de kattenbak eigenlijk in een andere kamer gezet… misschien toch even eerst in de woonkamer zetten? En de klep eraf halen?

Dat hoeft niet. Er zijn ook kittens die heel verlegen zijn, en zeker wanneer ze nieuw is iedereen ze wil zien(doe dat alsjeblieft niet) dan willen ze zich nogal graag terug trekken.

Ja haal de klep er maar even af, dat heb ik toen ook gedaan.

En hoe hebben jullie het de eerste nacht gedaan? Ik heb gewoon besloten dat ze in bed mag bij mij… dat deed de andere poes ook.

Gewoon lekker rond laten lopen, waarschijnlijk zit ze de eerste nacht bang onder je bank ( ligt net aan het karakter van je kitten ) niet teveel oppakken en haar haar eigen ding laten doen

In bed vond ik een beetje eng. de mijne sliep of boven mn hoofd of op mn borst of naast me.(ze is nu 9 en ze ligt nu altijd naast me)

wat een lieverd! (:
maar ik heb hier zelf gee ervaring mee, dus ook geen tips sorry!

Toen mijn katjes klein waren hadden we ze gewoon in hun kamer gedaan ( is een grote slaapkamer ) en dat ging gewoon goed, ze kwamen zelf na beneden enz.

ohh wat een schatje! Vraag het daar inderdaad even, dat komt wel goed. Echt een lieve foto!

Mijn kitten komt vrijdag <3 Dus ik hou dit topic even in de gaten ^^

Katten gaan als ze oud genoeg zijn om op je bed te klimmen dat vanzelf doen geloof ik. Je kunt het ze alleen maar afleren als je het niet wil, maar aanleren hoeft niet geloof ik.

Ik vind haar trouwens echt heel schattig :slightly_smiling_face:

Toen ChiChi nog klein was ging ze altijd via mijn been op het bed :'3

How cute :slightly_smiling_face:

Voor de eerste nacht heb ik een tip: leg een doos met een dekentje naast je bed. Zorg wel dat het een lage doos is, zodat de kitten er makkelijk uit kan. Uit ervaring (heb al 3 kittens geadopteerd :slightly_smiling_face:) weet ik dat ze de eerste nacht moeilijk kunnen stilliggen. Ze lopen graag wat rond… Het kan zijn dat je daardoor niet zoveel nachtrust zal hebben xD
Maar vanaf de derde / vierde nacht zou ik de kitten niet meer op je kamer laten slapen. Dan moet ze het ‘leren’ om alleen te slapen, in haar mandje (dat hoogstwaarschijnlijk niet op je kamer staat).
Veel succes! x

cuteee
Uhmm Goeie vraag,
Vooral rennen in de sportschool en bierspieroefeningen doen,
maar zoon bermuda broek is ook een oplossing,

Trouwens ik ben op internet een leuke blog tegengekomen.
zou je ook eens een kijkje willen nemen.
Klik dan hier voor de blog

Alvast bedankt! :grinning:

Awhhhhhh zoooo lieffff.
Ik heb er neit zoveel verstand van.
Up

Wat een schatje! Eigenlijk is ze nog wel een maand te jong, je kunt een kitten het beste tot 12 (of zelfs 16) weken bij de moeder laten…

Ik zou haar gewoon met rust laten, op haar eigen tempo de boel verkennen. Laat haar na een tijdje even zien waar het eten en de bak staat en verder moet ze het zelf maar weten.