Kitten fotograferen, tips?

Hee, ik heb een kitten en die beweegt vaak met haar hoofdje haha. Ze mag nog niet naar buiten maar ik wil wel hele mooie foto’s van haar hebben zodat ze er duidelijk opstaat, dat is niet altijd even makkelijk, ik heb geen spiegelreflexcamera maar gewoon een digitale, daarbij is haar hoofdje vaak wazig, hier heb ik wel een geslaagde foto maar de achtergrond is vaak niet heel mooi. Tips?
(Het was de bedoeling om op het hoofdje te richten maar zo vind ik hem ook wel mooi. Alleen mijn camera doet soms niet wat ik wil :stuck_out_tongue:)

http://farm5.static.flickr.com/4093/4897452013_6c27b55083.jpg

Misschien kan je gewoon een foto maken als ze lekker slaapt of bijna slaapt? Dan is ze vast wel rustig en kan jij lekker uitproberen. Succes

Ik zou inderdaad een foto maken van als ze ergens lekker rustig ligt.

Meestal als ze me ziet of hoort rent ze weg haha. en als ik net de foto goed heb, wilt ze dat touwtje van mijn camera pakken, mmmh lastig katje.

Dat touwtje kan er af, toch? En als ze wegrent als je eraan komt kan je een beetje zoomen toch?
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ook al denk ik van niet :stuck_out_tongue:

Ja het touwtje kan er wel af ja haha.

Sport stand

Heb ik niet, ik heb ehm

Landschap
Schemer portret
Scene’s: Voedsel, Schemer, Strand, Sneeuw, Vuurwerk, Onderwater
Film
Autom. Programma
Autom. Instellen
Eenvoudig opnemen
Lach-Sluiter
Hoge gevoeligheid
Soft Snap

En eh, meer niet haha

Jammer dat je die stand niet hebt. Ik heb een Children-stand (this scene is for photographing quickly moving children) en ze zijn (bijna) altijd scherp!
Heb je ook geen Macro-stand?

Korte sluitertijd instellen, je moet dan alleen wel ergens anders je licht vandaan halen als je binnen foto’s maakt.
Je zou je iso iets hoger kunnen doen en je diafragma lager.

Lees net dat je die opties niet hebt.
Je hoge gevoeligheid staat waarschijnlijk voor je iso, die zou je dus wat hoger kunnen zetten.
Bij “sneeuw” weet ik dat samen met de belichting ook de sluitertijd wat korter wordt, maar weet niet of je er genoeg aan hebt.

Ja ik wilde zoiets al doen maar ik kan mijn ISO niet verhogen of verlagen? Echt heel raar. Op internet kan ik er ook niks over vinden hoe dat moet met mijn camera; Sony cybershot DSC-W230

Dat is hier ook lastig, ik heb nog maar 2 foto’s kunnen maken in 5 maanden dat ze hier is. Die van ons heeft ADHDDDD!

http://i37.tinypic.com/2j7inp.jpg

en deze:

http://i33.tinypic.com/11i1utj.jpg

Denk dat je een beetje moet spelen met de verschillende voorkeuzeprogs.
Volgens mij kan je camera meer dan je denkt… lees nu al een aantal dingen op sites waar je mee kan spelen.
Je ISO kan tot 3200 (is je hooggevoeligheidstand), je sluitertijd tot 1/1600.
Je AF (automatische focus) kan je op center, multi en spot zetten… dan kan je dus min of meer kiezen waar je op scherp gaat stellen.
En je diafragma (F) kan van 2.8 tot 5.8.

Met deze specificaties kan je dus eigenlijk hele leuke foto’s maken, je moet alleen je camera kennen.
Als je op google kijkt zie je veel sites waar uitleg wordt gegeven.

die katten lijken allemaal supererg op onze mamakat(we hebben ook nog een zwarte en een muisgrijze kitten van haarXD)
maar ik zou als ie in slaap is gevallen ofzo een foto’tje maken. en anders je ene hand boven je camera bewegen zodat ze kijkt ofzo.