Kitten erbij?

Ik heb een kitten ( poes) van nu bijna een half jaar. Ze kan helaas niet naar buiten omdat we midden in de stad wonen, veel verkeer en ik heb besloten dat risco niet te nemen. En omdat we op de bovenste verdieping wonen in een appartement is dat ook lastiger. Ik merk dat ze zich soms verveeld… rond lopen, miauwen ( zeurend) en dat is voor haar ook niet leuk.

Ik zit er sterk aan te denken om een jong kitten erbij te nemen, zodat ze een nieuw maatje heeft waarmee ze kan spelen. Maar ik woon dus in een appartement, een woonkamer, aparte badkamer en slaapkamer. De woonkamer is niet heel erg groot… dus ik vraag me af is dat wel goed genoeg voor 2 katten? Moet je ook een 2e kattebak aanschaffen?

Hopelijk kan iemand me helpen of het een goede beslissing is.

ik zou er een kitten bij doen =).
Maar of de ruimte er groot genoeg voor is & of je een 2e kattenbak nodig hebt weet ik niet.

Ik zou idd nog een kat erbij nemen. Of het probleem daarvan over gaat is nog de vraag, maar hij heeft er dan in ieder geval een maatje bij.
Er moet eigenlijk 1 kattenbak per kat zijn, dus het beste is wel om er dan nog een kattenbak bij te nemen.

En is het verstandig om weer een poes te nemen of een kater? Of zal dat niet zoveel uitmaken?

En de ruimte maakt op zich niet heel eg uit denk ik, zolang de katten niet onderling ruzie gaan maken.
Ik ken wel meer mensen die meer dan 2 katten hebben in een appartement, en vaak gaat dat gewoon goed hoor ^^

Dat maakt niet zoveel uit, als je er maar op let dat je (als je een kater genomen hebt) hem op tijd laat castreren.
En over het algemeen zijn katers speelser en aanweziger, en poezen minder afhankelijk. Maar dat is ook echt niet altijd zo.

Het lijkt me gewoon erg fijn ook voor haar, dat ze een speelmaatje heeft. Want mijn vriend en ik hebben ook niet constant zin en tijd om te spelen. En ik merk dat ze dan negatieve aandacht gaat vragen, aan je voet hangen, of andere dingen kapot maken… ook in de ochtend begint ze hard te miauwen omdat ze dan bij ons wil zijn… maar als we nog slapen begint ze overal te plassen. Dus ik DENK dat het een beetje een teken is van verveling/eenzaamheid.

Ik zou het wel doen.
Je hebt geen extra kattenbak nodig, en zolang ze elkaar niet als vijanden zien kunnen ze de ruimte best delen.

Officieel geld de regel: minimaal 1 kattenbak per kat.
Vaak is dat idd niet nodig, maar eigenlijk moet het wel.

Dat doet onze kitten ook, die is ook een half jaar oud. Als het goed is is dat nu gewoon de puberteit. Wij hebben er trouwens ook een poes bij, en dat maakt geen verschil verder.
Dus ik zal er nog even goed over na denken, want het brengt natuurlijk veel kosten met zich mee en dan weet je niet of dat wel het probleem is.:v

Extra kosten heb ik wel goed over nagedacht, maar dat is verder geen probleem. Ook weet ik dat het meer onderhoud is enzo, maar dat heb ik er opzich wel voor over.

@sharmew: Spelen ze wel samen enzo? En gaat het verder goed samen.

Nee ze spelen absoluut niet samen want het is haar moeder haha, maar tot vorige week hadden we nog een kitten erbij (haar zusje) en die speelde ook samen, maar alsnog bleef dat gedrag er een beetje bij… omdat het er gewoon bij hoort -helaas- haha.

Waarschijnlijk gaat het idd niet over, maar het is misschien wel fijn dat ze een maatje heeft zeg maar ^^
Dus ik zou het wel doen, als je financieel uitkomt en je voor het onderhoud en alles zorgt.

Ik ga maar maar is wat verdiepen in nestjes van kittens, en straks even goed overleggen met mijn vriend, maar ik denk dat het hem niet zoveel uitmaakt… aangezien ik altijd alles doe met de kat en voor der zorg. Alleen als ik weer een kitten neem kan ik ze meteen bij elkaar zetten? En moet ik in het begin ( 1e week) even bij ze blijven? Of redden ze zichzelf wel?

Ja, je kan ze gewoon bij elkaar zetten. Na een dagje zijn ze al bijna helemaal aan elkaar gewend. En het gaat volgens mij niet heel snel verkeerd, katten zijn daar niet heel moeilijk in.

Ja vooral bij kittens die niet zoveel in leeftijd verschillen moet dat niet snel een probleem zijn. Het is vaak wel moeilijk als er een nieuwe kitten komt bij een oudere kat ofzo.

Je kan trouwens hier kijken: http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/
Staat veel info op, en kan je ook vragen stellen.:3

Je hebt geen 2 kattenbakken nodig , wij hebben ook 2 katten en 1 kwam er later , hebben dezelfde kattenbak :wink:

Het maakt opzich niet uit wat je erbij doet , kater of poes.
Wij hadden een kater en kochten er een kitten(poes) bij , in het begin ging het wel goed mr niet echt denderend , hij wilde niks met de kitten te maken hebben , negeerde haar gewoon , later ging de kitten de kater zelfs pesten om aandacht , mr nu zijn het de dikste maatjes , doen alles samen :wink:

Dus ik hoop dat het bij jou wel meteen goed gaat , mr als dat niet zo is kan het eht nog wel goed komen , ze slapen nu zelfs samen :wink:

Wij hadden er een kitten bij genomen omdat we er eerst 2 hadden en er 1 was overreden , waardoor de kater zich ook veel verveelde en niet meer wilde eten.
dat is nu allemaal voorbij , dus denk dat het wel beter is als je er 1 bijneemt.

En zoveel ruimte hebben ze niet nodig , als je ze mr wel een leuke krappaal geeft en speeltjes is het meestal al goed

Wij hadden thuis hetzelfde idee, en we hebben nu een nieuwe kitten, maar dat ging in het begin niet zo goed. Dus het kan even duren voordat het echt leuk is voor de poes die je al had… Er is ook een of ander stappenplan hoe je je poes die je al had kan laten wennen aan de nieuwe kitten.

Genoeg speeltjes hier… en ik kan er altijd nog wat leuks bij kopen! Het lijkt mij ook wel gezellig trouwens… 2 van die lieve kleine kittens in huis!

Ohja; en voederbak? 2 apparte kopen denk ik?

Ja, 2 aparte is wel het beste denk ik ^^