Kitten eet al bijna 2 dagen niet

Hallo,

Ik heb sinds gister een nieuwe kitten. Alleen hij at de hele dag niks. Hij kon zijn voer ook niet kauwen dus vroeg ik aan de verkoper welke soort voer het was want ze zeiden alleen royal canin. Toen bleek het de verkeerde te zijn dus heb ik gelijk zijn eigen voer gekocht en zei de eigenaar om het vochtig te maken zodat hij het kan kauwen. Maar hij wilt het alsnog niet eten. Ik probeer echt van alles maar het lukt niet. Hij drinkt wel water maar nogsteeds niks gegeten. Hopelijk krijg ik tips zodat ik weet hoe ik er voor zorg dat mijn nieuwe kitten wel wat eet.

Neem morgen contact op met de dierenarts. Een kitten kan snel uitdrogen, dus je wilt niet te lang wachten. Een dierenarts kan je het beste adviseren.

Ja ik had vandaag al contact opgenomen met de dierenarts maar die zei om nog 1 dag te wachten en dat ik anders weer contact moet opnemen. Maar ik maak me wel zorgen en wil het zelf proberen ipv te wachten tot morgen.

Hoe oud is je kitten?

In principe moeten ze ook even wennen aan een verhuizing. Beetje met rust laten en op eigen tempo laten ontdekken is het beste. Als ze toegang hebben tot water en eten (dichtbij en op een veilige locatie), dan redden ze het vaak zelf wel.

Hey, volgens mij zijn er enkele dingen die je kan doen.
Ik heb al heel wat katten gehad en toevallig vorige week een kitten gered van amper 6 weken oud. Die royal canin is op zich niet verkeerd maar zijn meeste geen fan van. Wat ik persoonlijk liever geef is friskies kip voor kittens <1 jaar. Daarnaast geef ik water maar wissel ik ook af met kattenmelk. Dit mogen ze ook tot een jaar zonder probleem drinken. Dit vervangt ook de voeding wat. Zou ik z├ęker proberen!

Hij/zij is misschien nog niet sterk genoeg om al vaste voeding te eten, soms is ook de overgang moeilijk of komen de tandjes nogmaar. Weet je toevallig hoe oud de kitten al is?

Wat ook kan helpen indien hij/zij niet schuw is en best wel al kan spelen en graag bij je is; neem enkele korreltjes in je hand en gooi ze wat verder. De kitten vind het superleuk om erachteraan te rennen en zo speel je samen en tegelijk heeft hij/zij wat eten binnen.

Veel succes!