Kitten diarree met bloed

Hi allemaal,

Ik heb sinds kort een kitten, hij is net iets ouder dan 7 weken. Toen ik hem had opgehaald ging het helemaal goed met hem. Ik heb de eerste dag een half zakje natvoer gegeven, van die maaltijdzakjes van whiskas. Er was toen niks aan de hand. De helft van het zakje heb ik goed afgesloten met knijpers, zodat er geen lucht in kon komen.

Na de eerste dag heb ik hem vooral droogvoer gegeven, ging allemaal helemaal goed. Eergisteren heb ik hem dat ene half zakje van een paar dagen geleden gegeven, plus een ander ongeopend half zakje. Dus in totaal 1 zakje.

Gister had hij diarree, 2x. Beide keren ook niet in de kattenbak gedaan. Waarschijnlijk kwam het heel plotseling, want hij is wel 100% zindelijk. Ik schrok van de tweede keer… het was echt heeeel veel en echt heel erg dun, net water.

Naja, heb sindsdien alleen maar brokjes gegeven, want ik denk dat het door ‘t natvoer komt. Waarschijnlijk kan hij er niet goed tegen, of was 1 heel zakje net teveel voor hem. Ik zorg er ook voor dat hij goed drinkt. Dat doet hij ook gelukkig en het eten gaat ook goed.

Sinds vandaag doet hij het wel in de kattenbak. Hij heeft wel nog diarree, maar het is wel wat dikker gelukkig. Nou merkte ik op dat er wat bloed zat in zijn ontlasting… Ook hoorde ik zijn darmen knorren vandaag. Nu lees ik dat deze symptomen passen bij een darminfectie op het internet.

Hij gedraagt zich voor de rest gewoon leuk en speels, drinkt en eet goed. Dus dat is fijn, maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Het internet zegt dat het niet gevaarlijk is en gewoon een kwestie van wachten is, dat het wel over gaat. Maar hij is natuurlijk heel erg jong. Iemand die hier ervaring mee heeft? Of er meer vanaf weet? Zal ik naar de dierenarts of nog eventjes afwachten (het is namelijk dag 2).

Alvast bedankt!

Ik zou morgen bellen, juist omdat het om een kitten gaat. Als je een lieve dierenarts hebt denken ze waarschijnlijk wel even mee, en als een afspraak nodig is kan je die maken

Ik zou voor de zekerheid even overleggen met de dierenarts inderdaad. Maar ik denk dat die natvoer een paar dagen in de koelkast misschien te lang was?