kinderwens

Ik hoorde laatst een 15-jarig meisje praten over dat ze graag een baby wou. Niet om haar af te vallen hoor, maar wat vinden jullie hiervan?

Ik vind het onverantwoord en egoistisch als mensen zo jong bewust een kind nemen. Doorgaans kunnen ze er helemaal niet voor zorgen → negatieve invloeden voor het kind. Gewoon nog een aantal jaar wachten.

Gestoord… Ze heeft dan niet eens een stabiele basis, hoe kan je dan in hemelsnaam voor een kind zorgen. Daarnaast snap ik niet dat je dit op je 15de al wil, ik bedoel je hebt geen vrijheid meer. Maar ik snap sws niet dat mensen uberhaupt kinderen willen, ik ben nogal een kinderhater :stuck_out_tongue:

Sommige mensen zijn al heel vroeg volwassen. Dan kan het wel denk ik. Maar ze moet heel goed bedenken of het voor de aandacht is omdat ze eenzaam is ofzo, of omdat ze echt een kindje wilt

Geloof me nou, die zijn echt niet volwassen genoeg dan hoor!! Dat zeggen ze alleen vaak over zichzelf

ik roep ook wel eens dat ik een kindje wil, maar dat roep ik alleen in de winkels als ik schattige en leuke baby kleertjes zie hangen.
haha een keer stonden we in de hema volgens mij, ik en mijn vriend, toen zei ik tegen mijn vriend; ik kan niet wachten tot we een babytje krijgen, en er stond een oma achter ons, dus mijn vriend zei nog 7 maanden wachten schatje, dan komt je wens uit. nou die oma, je had haar gezicht moeten zien hahaha

Maar nee, 15 jaar en dan al een kindje, echt nog te jong.
Beter voor haar en het kind om nog een paar jaar te wachten

Wie zegt dat ze nu al een kind wil? Misshien bedoelt ze juist dat ze later een kindje wil?

ik wil ook wel een kind maar niet nual misschien heb je haar verkeerd begrepen?

Nee, ze wou het nu. Ook dat heb ik haar horen zeggen.

Ik wil ook graag een baby. Vooral na ik die film What to expect when you’re expecting heb gekeken. Maar dat bedoel ik niet serieus.

Ik vind het nogal raar dat je hier een topic voor opent maar goed :stuck_out_tongue:

En je kan het wel willen, maar het is gewoon niet verstandig. En ze is 15, morgen is ze vast weeral van gedacht veranderd.

oepss

haha

Je kan je als 15-jarige best volwassen voelen, maar dat betekent niet dat je een baan en een vast inkomen hebt en een huis en de kennis om een kind op te voeden.

Laat maar, zie dat her niks meer staat xD

Zoals ik haar (mits zij dat is) hoorde praten kon je ervan afzien dat het een kind is. Naïef, ziet geen verantwoordelijkheden (wilt later ongetwijfeld stappen) etc.

Ikzelf heb een enorm grote kinderwens. Enkel omdat ik te jong ben om niet voldoende inkomen te hebben zou dat mij tegenhouden. Plus het feit dat ik geen relatie heb, ik heb het dan niet over een relatie van twee maanden. Nee, een flinke tijd moet voorbijgaan, kinderen is iets definitiefs.

Verder ben ik vrij jong, maar zou ik het wat betreft verantwoordelijkheid best aan kunnen. Ik ben erg zorgelijk, en neem verantwoordelijkheid voor mijn daden. Natuurlijk heb ik niet overal weet van, maar hebben beginnende ouders dat wel dan? Natuurlijk is het lastig voor jullie om te beoordelen of ik vrij volwassen ingesteld ben, al hoor ik het wel vaak van mensen. Al doet het er vrij weinig aan toe.

Al met al, vind ik kinderen rond de 16 niet verstandig. Vraag mij altijd af hoe mensen hun opleiding afronden, etc. En denk aan de kosten van het kind, man. Ik moet er echt niet aan denken.

Kinderen krijgen is iets wat je moet doen als jezelf weet dat je het kan onderhouden. En redelijk stabiel in je leven staat.

Ik ben 15, en ik wil ook een baby. Daar zeg ik wel bij dat ik het niet nu direct wil. Ik zeg ook best vaak dat ik een kindje wil, in de toekomst. Ik weet niet maar uit de beginpost maak ik op dat ze het gezegd heeft, maar er niet bij gezegd wanneer.
Nu heb ik ook niet heel het topic doorgelezen, dus misschien dat het daar ergens staat.
Overigens vind ik het helemaal niet slim om op je 15e daadwerkelijk een kind te nemen. Op je 15e zit je nog op school, heb je geen eigen onderdak en geen vaste inkomen. Je kunt een kindje nooit onderhouden op je 15e, dit is echt vrijwel onmogelijk (uitzonderingen daar gelaten).

^

Oke …

En je bent zelf gewoon niets meer dan een kind :") hoe oud je je ook voelt