Kinderpyscholoog

heeii,
Ik wil graag kinderpyscholoog worden,
Alleen heb een paar vragen:
-welk niveau moet je hebben gedaan?
-welke opleiding moet je doen,

• VWO
  • Psychologie

Klinkt logisch voor mij? Maar misschien moet je even googelen.

Ik weet zeker dat het ook op HBO niveau kan. Vraag je decaan welke opleiding je moet hebben (of hoop dat er hier iemand is die die opleiding doet of gedaan heeft).

VWO, Psychologie en dan door studeren op richting kinderpsychologie. Maar er zijn er al genoeg dit dat doen en willen.

Op het hbo is er de studie toegepaste psychologie, hierna kan je als je wil altijd nog doorstuderen op de universiteit.

Bij HBO psychologie word je niet opgeleid tot psycholoog.

Met een HBO opleiding toegepast psychologie kun je psycholoog worden :slightly_smiling_face:

Ik heb trouwens 3PS gedaan waarvan Toegepaste Psychologie één richting was, dus als je vragen hebt mag je me noten !

Je moet doen wat je leuk vindt, maar weet wel dat de kans op een baan in de psychologie momenteel tot een dieptepunt is gedaald.

Klopt, als je daarna doorstudeert op de universiteit.

Ik zit in het tweede jaar van de HBO opleiding toegepaste psychologie, en ik kan je verzekeren dat je met deze studie géén psycholoog wordt, maar een toegepast psycholoog. Het grootste verschil hierin is dat je als toegepast psycholoog niet mag diagnostiseren.
Als toegepast psycholoog kun je na de opleiding altijd nog post-hbo’s doen of een master. Een voorbeeld van een post-hbo is de opleiding tot speltherapeut. Je wordt dat een therapeut die kinderen helpt met bijvoorbeeld het verwerken van trauma’s door middel van het kind te laten spelen met bepaald soort speelgoed.
Als je nog meer vragen hebt kun je me altijd noten :slightly_smiling_face: