Kindermishandeling.

[i]Heeii,
Ik ken een jongen waar van ik weet dat hij thuis mishandelt wordt. Hij verteld er best vaak over ens. Dat hij geslagen wordt met stokken, riemen en kettingen :|. Ik vidn het echt verschrikkelijk. Alleen het idee al!
En laatst kwam hij bij mij op school, omdat hij daar gym les heeft… En toen zei hij ook nog tegen die leraar van: ‘Ja meneer, ik kan neit zo goed mee gymen want ik heb erg last van me rug’ Echt het was zooo zieliug om te zien. Ik kreeg zowat tranen in me ogen :S.
Maaar iig, i kweet niet wat ik er mee doen moet? Hoe ik hem kan helpen enzo.
Hij wilt niet weg van huis, omdat hij dan geen contact meer mag hebben met de rest van zijn familie. En dan een schande is enzo :S.
Hij is geloof ik Afgaan. Of iig ergens daar vandaan.
Maar wat moet ik doen? Ik blijf er maar aan dneken. I kvidn het echt super erg :S.

Sorry voor het lange verhaal, maar ikweet echt neit wat ik moet/kan doen?!
xx’[/i]

Als hij niet weg wilt van huis, dan gebeurt denk ik keer op keer. Kan hij niet bij een familielid logeren, bijv. zijn oom/tante, oma/opa.

Ik vind het een beetje apart dat hij het er ‘vaak’ over heeft.
Weten de leraren dat dan niet?

Misschien moet hij eens naar Jeugdzorg, misschien dat zij hem kunnen helpen.

Praat met een vertrouwenspersoon op school

Hoezo is het raar dat hij het er vaak over heeft?
Hij durft er eindelijk over te vertellen. En ik snap best dat je dan je verhaal kwijt wilt. Toch?
En hij vertouwd die mensen op school niet zegt hij… =o

aww das ook echt zielig
misschien moet hij alle verhalen verzamelen en dan opschrijven
en als hij er klaar voor is dan kan hij ermee naar een vertrouwenspersoon zodat hij daar weg kan…

Kinderlijn bellen, miss kunnen die je advies geven, of hem.