Ik heb zoveel mogelijk korte activiteiten nodig voor kinderen van 9\10 jaar wat je in een lokaal kan doen en waar je weinig materiaal voor nodig hebt. Wie helpt mij uit de brand? Alvast superbedankt!
Euh ik ben 13 maar ehm ja spelletjes gewoon? Ik neem op reis en neem mee… dat soort dingen, ik zie ik zie wat jij niet ziet.
Voor een kind van 10? Die kijkt je waarschijnlijk heel raar aan als je daar mee begint.
Tegenwoordig zijn ze al veel meer bezig met dingen voor wat oudere kinderen.
Praten over die dingen zou kunnen helpen, film kijken, ehm even denken hoor.
Is het voor een grote groep? Heb je zelf iets wat je kunt doen en het hun leren?
Bijvoorbeeld een trucje? Als je een computer bij de hand is YouTube filmpjes, dat vinden ze geweldig.
Kinderen van die leeftijd worden graag behandeld als een tiener, dus spelletjes en kinderachtige dingen gaan niet helpen. Succes! Als ik nog wat meer bedenk zal ik het posten!
Ik vond dat geweldig toen ik 10 was haha.
-Dat ze verschillende soorten eten moeten proeven met een blinddoek
-Een korte quiz.
-Een spelletje dat ze bijv 10 voorwerpen 1 minuut te zien krijgen en dan zoveel mogelijk moeten onthouden.
-Twee kinderen mogen tegenover elkaar gaan zitten en proberen elkaar aan het lachen te maken. Ze mogen geen geluid maken maar proberen door gekke bekken te trekken de ander te laten lachen. Degene die het eerst lacht is af.
-Krantjemep: Ik weet niet of het heel leuk is maar alle kinderen gaan in een kring zitten eentje heeft een opgerolde krant en gaat in het midden staan. Die probeert iemand met een krant zachtjes op de benen te slaan. Diegene die geslagen wordt moet zijn eigen naam noemen en dan een andere naam om zelf de tikker te worden. Bijv Lisa,Jan. Dan gaat de tikker naar Jan en die doet hetzelfde enz… Er mogen geen 2 namen achter elkaar genoemd worden als de tikker iemand op de benen slaat dan is diegene af.
-Zo’n inproviseer spel. (I know heb het in Victorius gezien) Je begint met de letter a een zin te verzinnen. De volgende met een B enz. Het moet uiteidelijk een verhaal worden.
-…Zegt: Je zegt bijv jouw naam zegt ga op je handen zitten. De kinderen mogen het alleen doen als je eerst jouw naam zegt en dan de opdracht. Wie dat niet doet is af. Ik denk dat je het wel kent.
-Geen ja, geen nee, geen uh: Jij stelt vragen en de kinderen mogen niet antwoorden met ja , nee en uh.
-Wie ben ik:Per groepje wordt er een leerling (of tweetal) gekozen die een memoblaadje op het voorhoofd geplakt krijgt. De overige groepsleden hebben hierop een voorwerp of naam van bekend persoon opgeschreven. Door goede vragen te stellen probeert deze persoon erachter te komen ‘wie hij is’. Indien dit geraden is, kan er gewisseld worden.
-Galgje
-Koning van de stilte:
Koning gaat in het midden van de klas/kring zitten met de ogen dicht en bedenkt allerlei opdrachten die de klas zo stil mogelijk moet uitvoeren. Zodra de koning iets hoort, wijst hij die kant op en is die leerling af.
Voorbeelden van opdrachten : schuif je laatje open, schrijf met je pen een woord op papier, ga op je stoel staan, zet je stoel op tafel enz.
-Pictionary in de klas:De leerkracht roept een leerling naar zich toe en fluistert een woord in zijn/ haar oor. Deze leerling moet daarna dit woord op het bord tekenen. De leerling die het als eerste goed raadt, mag het volgende woord tekenen op het bord.
-Een kind begint een liedje te neurien de andere mogen het raden. De eerste die het raad is de volgende die mag neurien.
Een beetje veel misschien soms wat kinderachtig maar hopelijk heb je er iets aan. Weet niet of die kinderen al wat volwassener zijn enz Veel succes Liefs
Haha, ik vast ook!
Maar je ziet ze nu allemaal rondlopen met spullen die bedoeld zijn voor vijftienjarige. Vroeger had iedereen een gameboy en ging je daarmee spelen, nu is het een iPhone. Vroeger speelden we buiten, nu spelen ze dingen zoals habbo. Vroeger speelden we ik ga op reis en ik neem mee in de auto, nu luisteren ze naar muziek.
Het veranderd met het jaar en de volgende generatie zal geeneens weten hoe het is zonder een smartphone.
Spelletjes die ze bij minute to win it deden, weinig materiaal of materiaal dat je wel hebt vaak… Dat vinden ze vast leuk.
En op internet zijn er genoeg spellen te vinden.
bedankt allemaal!!
Ik ben 10 en we zouden moordenaartje wel leuk vinden?
Weerwolven! Dat is een heel leuk spel waar je alleen een klein doosje met weerwolfspeelkaarten voor nodig hebt.
Hoeft niet eens, wij hebben het ook wel zonder kaarten gedaan.
Inderdaad Ik vind dat spel geweldig.