Kinderen steeds sneller "volwassen" te willen zijn?

Dag girlscene meiden :slightly_smiling_face:

In de buurt waar ik woon, lijken kinderen van 11 tot 14 steeds sneller “volwassen” ( of stoer of hoe je t ook wilt noemen ) te willen zijn. Rokend op de fiets vanochtend mijn buurjongetje van 13 jaar tegen gekomen. 14 jarig oud-collega vrijdagavond in de kroeg tegen gekomen, stom dronken. Uitgescholden voor sloeber en slet door arrogante meisjes hangend voor de Mcdonalds met uggs en nickelson jasjes rond de 12/13 jaar geschat.
Voor mijn gevoel is dit echt iets van de laatste tijd. Rond mijn 12e was ik zelf nog van respect voor ouderen, peace en alcohol en roken is slecht etc.

Misschien ligt het aan de buurt waar ik woon :slightly_smiling_face: ( 't gooi )
Herkennen mensen dit? Is t ook zo erg bij jullie in de buurt?

ja dat herken ik ik woon namelijk in het gooi vooral in het centrum
ik ben gewoon mezelf zonder poespas
ik hou goed gekleed eruit te zien daar niks mee en uiterlijk maar daar ben ik niet zo mee bezig
en ik ben geen meeloper
draag geen uggs geen bont jas gedoe en ping niet eens
de jeugd van Nu is hard de opvolgers straks nog harder

nah, het wordt steeds erger, die bruggertjes worden kleiner en arroganter als het aan mij ligt.

Herkenbaar. Als ik mijn broertje ga ophalen op school (Basisschool) dan zie ik meisjes die in groep 6 zitten met een nickelson jas, uggs en een blackberry rond lopen… dan vraag je je toch ook af waar de wereld heengaat…

ja dat is overal zo, maar ik moet bekennen ik begon ook met roken op me 12e. maar ik was niet zo respectloos, en ik zuipte niet.
maar ik begrijp wel wat je bedoelt

Jaa idd. Maar het ligt hem denk ik ook wel aan de buurt.

Volgens mij is dit in het hele land zo, op dit moment. :")

ohja ik herken het.
ik drink ook, maar dat is Shandy en 0.5% alcohol en ik vind t gewoon lekker.
stelt niet veel voor dus.

Ja, vooral Hilversum-Centrum, maar door t aantal mensen valt t niet snel op daar :slightly_smiling_face:
Maar Bussum-centrum is echt gewoon een plaag.

ja inderdaad arrogant meiden die je dan vies aan kijkt omdat net geen jas of uggs draagt

Dat is overal zo ja! Op je 11e roken schijnt normaal te zijn… Meisjes van 13 met veel te hoerige kleren en dikke lagen make-up (oke dit zie je al jaren). Ik hoop altijd maar dat het een fase is en dat het vanzelf goed komt.

Dat heeft elke land tegenwoordig. Ik zag in Turkije een 8-jarige roken en je zag gewoon dat hij dat wel vaker deed :’’/

Ik ben 14 en bij ons stuiteren de mensen door de gangen, maar dat zal wel aan onze geflipte school liggen x’]

Inderdaad heel herkenbaar…

(En ik leer nu in mijn cursus ontwikkelingspsychologie dat de overgang van adolescentie naar volwassenheid tegenwoordig veel langer duurt dan vroeger dus die 13-jarigen zijn er nog làng niet hoor)

8 jaar? o.O

Nou ben blij om te horen dat het niet aan mijn buurt of aan mij zelf ligt.

Maar 8 vind k wel super erg o.o

Ik woon in een boerengat. En wij waren op de basisschool best wel nerdjes, leren en opletten enzo. nog echt kinderen. Nu zit mijn broertje in groep 6, en gaan ze naar de c1000 om cola en snoep te kopen. ok dat valt nog mee, maar het is zo anders dan ik deed. Ook zit er zo’n meisje uit zijn klas op hyves, heeft ze als www; kroelen met de liefste. Ja sorry maar ‘kroelen’ staat bij mij gelijk aan ‘neuken’. En waarom worden de brugklassers kleiner, maar de prijzen van de merkkleding op die leeftijd duurder? Maarja, het is zo.

en ook met die telefoons, hebben ze zo’n touchscreen, willen ze weer een blackberry. bij ons was het cool als je een roze uitschuifmobiel had. ik heb ook altijd gratis telefoons, bij de AH voor 30 euro met 30 euro beltegoed. maar waarvoor hebben die kindjes nou onbeperkt internet en al die shit nodig? en toetsenborden een heel de reut.

Haha, ja ik kon mijn ogen ook niet geloven :>

De mensen die ouder zijn dan ons hebben dit vast ook gedacht toen wij nog 12/13 waren, lijkt me? Maarja, het is gewoon algemeen bekend dat de normen en waarden veranderen onder jongeren/kinderen, niks aan te doen dusss