Kinderboekenweek

Ik loop stage in groep 7 en 8. Nu is mij gevraagd om een knutselopdracht te doen met de leerlingen maandag die te maken heeft met de kinderboekenweek. Ik wil graag iets orgineels dus niet zoiets als een boek maken. Het thema dit jaar is “de grote tekententoonstelling” Ik heb helemaal geen inspiratie en ik moet morgen al een opzetje inleveren ( het is me vandaag gevraagd) heeft iemand misschien ideeen? Alvast bedankt

Geen idee ;0

Up n.n

up

Ik heb ook geen idee ;O

Koop een groot schilderij en laat iedereen daar wat op tekenen/schilderen wat hun bij een tentoonstelling vinden passen. Aleen later wel vernissen ;]

(ps ik zit zelf in groep :sunglasses:

moet het echt een knutsel opdracht worden?
want anders kan je ze ook zelf een verhaal laten maken, dan een eigen kaft erbij knutselen
&dan heb je een boekententoonstelling?
ik snap het thema niet goed xd

http://tekenenenzo.blogspot.com/

Dit is een hele leuk site met allemaal teken/handvaardigheid opdrachten. Staat ook iets over de kinderboekenweek.

Ik moet precies hetzelfde doen alleen dan in groep 3. Ik ga het prentenboek ‘De stip’ voorlezen en als opdracht mogen ze een blad vol stippen maken in verschillende formaten en kleuren en met verschillende materialen.

Succes in elk geval.

Het thema is tekententoonstelling. Maar het gaat vooral om de illustraties dit jaar dus daar moet het een beetje mee te maken hebben :wink: dus de karakters uit het boek. Zoals Dolfje weerwolfje enz… Maar inderdaad een knutselopdracht. Een boek maken hebben ze al gedaan. Dus dat kan helaas niet meer. Dus ik dacht misschien heeft iemand anders nog ideeen :wink:?

Wat een leuk idee :wink: succes ermee! ik zal even op de site gaan kijken :slightly_smiling_face:

of je laat de kinderen allemaal een soort van verhaal tekenen ?

Op het kdv hebben wij een boek gekrege, om voor t lezen. Wij maken aan de hand van dat verhaal knutsels. Heb je ook geen boek binnen gehad?

Er zijn verschillende boeken binnengekomen. Maar die zijn verdeeld over de school. In mijn klas hebben ze het boek “het leven van een loser” Maar ik weet niet of dat handig is om daar een opdracht bij te doen? het gaat namelijk over een jongen die populair wil zijn en een lijst heeft met mensen die hij wel populair vind en niet. Dus de populaire mensen “volgens hem” staan in de buurt van 1 t/m 10 en de minder populaire staan op de lijst boven de 100. Ik kan er wel een les over geven. Maar knutselopdracht is denk ik lastiger :wink:

Je kan misschien de kinderen een ‘‘loser’’ laten tekenen. Daar kan je opzich je les prima ook op aansluiten, ik vind dat soort dingen altijd wel praktisch. Je kunt ook een spelletje doen door bijv t kijken hoe populair ze elkaar vinden. Of briefjes met iets erop vb:
emma heeft zulke mooie haren
dennis is altijd aardig.
dus positieve dingen van elkaar laten benoemen.

Erna is het wel verstandig een gesprek klassikaal t hebben dat iedereen gelijk is maar opzich lijkt het me erg leuk.

Dat lijkt mij een leuk idee :slightly_smiling_face: al moet ik dat wel even overleggen. Misschien kan ik de kinderen ook iets positiefs bij “De loser” Laten schrijven. Zodat het een beetje naar het postieve gedraaid wordt. en ik er een las kan aanplakken dat iedereen gelijk is ^^

óf je verdeelt de klas in 2tallen en iedereen moet een tekening van elkaar maken en duidelijk erin tekenen wat ze nou zo mooi aan de andere vinden.