kijkoperatie

ik moet binnenkort een kijkoperatie ondergaan voor mijn eierstokken. Weten jullie hoe lang je hiervoor in het ziekenhuis moet blijven? Hoeveel gaatjes maken ze in de buik?
Welke kleren mag je van jezelf aanhouden onder een operatiekleedje?

Ik denk dat ze dat zelf wel allemaal aan jou vertellen?

ooh, dit moet ik ook weten.

mijn tante heeft het trouwes gehad die had drie kleine gaatjes waarvan een door de navel gaat en zij moest 1 week in het ziekenhuis blijven, moest 6 weken rustig aan doen en mocht 4 weken niet werken.

Voor een kijkoperatie aan mn knie kreeg ik zo’n fijne jurk aan; mocht alleen mijn ondergoed aanhouden volgens mij :stuck_out_tongue: En bij mij hebben ze 2 gaatjes gemaakt, 1 voor de camera en 1 voor zo’n ‘haakje’; maarja een knie is natuurlijk heeeel wat anders als een buik dus… Ik zou het niet weten! Ik mocht 's avonds al naar huis (had ruggenprik gehad) - toen ik weer kon plassen :zipper_mouth_face:

ik denk dat je dat in het ziekenhuis moet vragen,
maar ik dacht dat je 3 gaatjes in je buik krijgt (in een soort driehoek zeg maar) in je buik. maar ja ligt er ook aan wat ze vinden, als ze alleen kijken lijkt mij alleen een gaatje voor de camera, en als ze ook echt gaan opereren ook nog voor gereedschap dus ja… :stuck_out_tongue: je wordt als het goed is nog wel geinformeerd door het ziekenhuis

Dit lijken me dus typische vragen om aan een dokter te stellen, en niet op het forum.

T enige wat ik weet is dat je onder een operatieding alleen een onderbroek aan mag houden, en omdat t aan je eierstokken is mag dat mss ook niet… maar je ligt toch in een bed en je hebt dat ding aan, dus dat maakt toch niet uit?
En qua gaten… ik denk 2 of 3 of zo, maar dat kan je toch gewoon daar vragen?

je krijgt een operatiehemd aan en een operatie broekje dit is doorschijnend en knippen ze bij sommige operaties ook gewoon door en lig je gewoon bloot. Ik weet niet of dat ook bij jou is maar het is je onderbuik dus grote kans van wel.
Niet om je bang te maken ofzo(naja als je onzeker bent kan je de boel beneden nog ff bijwerken :wink: :stuck_out_tongue: ) maar ja het is in de OK de normaalste zaak en ik heb heel veel mensen naakt zien liggen dus. Merken ze zelf allemaal niets van.
Plus het gebied wordt afgedekt met lakens om de boel steriel te houden dus het is maar ff en niet de hele tijd dat je zo ligt.

Je mag dus niets van jezelf aan. En ze maken idd dus 2 of 3 gaatjes.

Ik werd eens geopereerd aan mijn mond, en ik mocht enkel mijn onderbroek aanhebben onder mijn operatiekleedje. ><
Ik vrees dat het bij jou niet veel meer zal zijn ^^