Kijken werkgevers naar je school/universiteit?

Je ziet wel eens lijstjes over welke Universiteit of Hoge School het beste is en welke het slechtste. Nu is mijn Uni (VU) blijkbaar de aller slechtste van Nerderland op dit moment. Op de UvA na. (Go Amsterdam!)

Mijn vraag was of jullie weten of werkgevers hier naar kijken? Er zijn vast wel Girlsceners die nu aan het afstuderen zijn of al afgestudeerd zijn… of waarvan de ouders een eigen bedrijf hebben of mensen aannemen bij het bedrijf waar ze werken. Of iemand weet aan wie ik het kan vragen…

Verder vroeg ik me af of werkgevers kijken naar je cijfers. Men zegt altijd dat ze alleen naar je Master cijfers kijken… maar is dat niet heel raar?

Oh jee, het gaat niet goed met Amsterdam :’) .

Ja inderdaad, terwijl ik vind het best prima hoor. Ik zat hiervoor op de HvA en dat was echt verschrikkelijk. Bij de VU wordt je altijd snel geholpen met alles en je krijgt best veel persoonlijke begeleiding als je wil.

Serieus? Ik wilde na mijn mbo naar het HVA aangezien het achter mijn huis is. Ik heb er eigenlijk nooit wat van gemerkt aangezien ik er best wat mensen ken. Ze zijn er altijd positief over.

Je hebt bij de HvA heel veel verschillende gebouwen. Misschien is de een slechter of beter dan de ander, maar ik zat bij het MIC en dat vond ik echt heel slecht. Was ook een hele grote studie. 960 eerste jaars, dus misschien lag het daar aan.

Nee, inderdaad daar heb je gelijk in, maar ik ken het gebouw van het MIC wel. Dat ligt toch vlak bij het Weesperplein ?

Sommige werkgevers hebben inderdaad voorkeur voor een instelling waar
je gestudeerd hebt, omdat deze bijv. beter aangeschreven staat of de opleiding
die qua opbouw en inhoud beter op de functie aansluiten.
Ze willen immers kwaliteit dus het is voor hen een risico wat ze meedragen als
ze iemand aannemen die bij een slecht aangeschreven instelling afgestudeerd is.
Hoeft overigens niets te betekenen…wellicht dat jij tijdens een selectie veel beter
naar voren komt dan een sollicitant van een beter aangeschreven school.
Dus ik zou me er niet al te druk om maken.

^ Oke top. Ik doe wel heel erg mijn best namelijk. :slightly_smiling_face:

@Taartaarsaus, Ja Rijnspoorplein heet t