Kijk- en Luistertoets 2016

Hey!

Hebben meerdere mensen hier de kijk- en luistertoets binnenkort??

Nee op dit forum zitten geen eindexamenkandidaten

Yes, ik heb Frans en Engels volgende week!

Ik heb a.s. maandag duits en a.s. dinsdag engels.

Ja, ik ook Engels en Frans!
Ik doe dit jaar over, dus heb ze vorig jaar ook moeten maken en dat ging niet zo best…
Hopelijk dit jaar beter. Iemand nog tips??

Volgens mij zijn jullie veel ouder dan ik, haha. Maar ik heb morgen een proefwerk van Engels en daar zit ook een tekst in. Meestal maak ik daar veel fout in… Heeft er iemand tips?

Goed op signaalwoorden letten heeft bij mij heel erg geholpen.
Ook meer Engels lezen, maar ik denk niet dat je daar de dag van te voren nog veel aan hebt :slightly_smiling_face:

Oh de signaalwoorden zijn wel handig denk ik! Ja, Engels lezen heb ik vorig jaar veel gedaan maar nu heb ik de tijd er jammer genoeg niet meer voor. Bedankt voor de tip!

Ja Frans en Engels, maar op school hebben we niet echt veel tijd om te oefenen…:frowning_face:, Weet iemand goede sites om Engels of Frans luisteren te oefenen?

Duits en Engels volgende week! Gelukkig oefenen wij hier op school echt heel erg veel mee.

Wij oefenen er ook totaal niet mee, ze beginnen deze week met een luistertoets oefenen en mocht dit niet helpen, tja pech.

Kon dit niet gewoon via de site van Cito ook? In mijn herinnering kon ik dat vier jaar geleden ook.
En anders eens naar de BBC of TV5 kijken, kijk maar of je het een beetje kunt volgen waar ze het over hebben. :slightly_smiling_face: Het nieuws is daar in eerste instantie wel een goed programma voor.

Ik heb Duits en Engels,
Komt denk ik wel goed want ik ben half Duits en kijk iets te veel series, allemaal in Amerikaans en zonder ondertiteling dus dat helpt al heel erg.

Ik heb vorig jaar examen gedaan dus ook de luistertoetsen gemaakt en ik heb als tip: niet te lang nadenken over het antwoord en je eerste ingeving invullen hielp bij mij enorm!
edit: Bij de kijktoetsen keek ik trouwens niet eens maar focuste ik me op m’n tafel en luisterde ik naar wat er gezegd werd. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

OMG ik dacht dat mijn Engels leraar het liet bij een leestekstje, blijkt het nu dat ik ook een hele kijk en luistertoets moet maken, een examen van kaderberoepsgerichteleerweg. Ik zit nu in 2vwo…

1 februari, Engels en Nederlands…

Volgende week woensdag Engels :slightly_smiling_face: We hebben in de les een stuk of 6 hele toetsen geoefend en dat ging goed als ik mijn volle concentratie had dus als ik goed concentreer dan moet ik het lukken.