Ik hoop echt heel erg dat jullie me kunnen helpen!
Ik heb sinds ongeveer 3 maanden een vriendje. Hij is heel erg lief, maar als we bijvoorbeeld op school in de pauzes met wat mensen staan te praten maakt hij soms hele rare opmerkingen, en ik schaam me ook wel eens voor hem… Ik weet dat dit niet hoort en dit zit me ook al een paar weken dwars. Maar bijvoorbeeld na school en in de weekenden ben ik echt superblij met hem! Maar er is nu een andere jongen. Hij is echt heel knap, en al heel lang een hele goede vriend van me. Ik heb ook altijd al een zwak voor hem. De laatste tijd merk ik dat hij gevoelens voor me begint te krijgen, ook al weet hij dat ik een vriend heb. Als we bijvoorbeeld met een groep zijn is hij alleen maar met mij bezig. En het ergste is; ik vind zijn aandacht echt heel fijn. Het voelt heel vertrouwd om bij hem te zijn. Wat vriendinnen merken het ook al, en ze zeggen ook wel dat ik hem aanmoedig, dat ik er wel op in ga. ik weet dat dit niet hoort, maar ik kan het niet helpen. Ik weet dat ik het eigenlijk uit moet maken met mijn vriend, maar hij zegt heel vaak dat hij echt van me houd en ik wil hem niet kwetsen! Wat moet ik nu doen?
Je moet je vriend niet aan het lijntje houden omdat je hem niet wil kwetsen. Dat is pas kwetsend.
Maak het uit met je huidige vriend, dat je je voor hem schaamt klopt niet en hij verdient eerlijkheid.
Maak tijd voor jezelf, om na te denken, zodat je deze keer wel goed weet wat je wilt! Niemand is er immers bij gebaat wanneer jij niet 100% zeker bent.
Hou hem niet aan het lijntje en stop de relatie. Want het is minder erger dat iemand het met je uitmaakt, dan wanneer iemand je aan het lijntje houdt.
Als je je voor hem schaamt, zou ik het uitmaken!
Uitmaken is makkelijker gezegd dan gedaan want ergens hou je van hem, maar denk dat je hem meer kwetst met een relstie waarin je je voor hem schasmt en waarin je een ander leuk vind. Maak het uit maar zeg duidelijk dat je hem niet wil kwetsen het zal hem zeker pijn doen maar dit doet jou pijn en jij bent belangrijker dan hij in dit geval! En die andere jongen ga niet gelijk naar de ander toe neem de tijd hem te leren kennen…
Praat eerst met je huidige vriend over je gevoelens van schaamte. Misschien heeft hij dit niet in de gaten. Ook kun je hem vertellen dat je wat meer aandacht van hem wilt?
Je moet hem niet aan het lijntje houden als je niet (meer) van hem houdt.