Kiezen: meubelmaken of beeldhouwen

Op school mag ik dus kiezen tussen de kunstvakken beeldhouwen en meubelmaken. Althans, eigenlijk moet ik beeldhouwen kiezen maar misschien kan ik de lerares beeldhouwen overhalen en mag ik meubelmaken doen (ik moet examen doen in beeldhouwen, vandaar).

Na school wil ik een studie interieurarchitectuur doen aan een kunstacademie. Wat staat dan leuker in je portfolio, een meubel of een beeldhouwwerk?

Ik weet trouwens van mezelf dat ik beeldhouwen heel leuk vind. Meubelmaken heb ik nog nooit gedaan.

(Het is niet zo dat als je een studie interieurarchitectuur wil doen dat je dan al meubels moet kunnen maken, dus in principe kan je het zo goed met iets anders aankomen in je portfolio. Maar ik vraag me dus af wat meer opvalt in je portfolio, een meubel of een beeld.)

Ik vind meubelmaken er meer bij passen.
Zo ontwikkel je gevoel voor vorm en kleur lijkt me.

Ik heb trouwens al heel vaak met hout gewerkt, en het is echt heel zwaar.
Dat lijkt me dan wel een minpunt aan meubelmaken. Maar het ontwerpen lijkt me weer heel leuk.

Ik vind een meubel meer opvallen. Is toch een stuk arbeid en ‘passie’ ofzo. :slightly_smiling_face:

Ik ga een opleiding interieuradviseur doen, hiervoor (om te overbruggen) heb ik de opleiding meubelmaken gedaan, ik heb hier voor gekozen omdat het er wel iets mee te maken hebt… met meubelmaken krijg je zoiezo houtkennis waar je met interieuradviseur toch al een voorsprong mee hebt :slightly_smiling_face:
Je kent verbindingen van meubels waar je ook weer een voorsprong mee hebt omdat je moet weten hoe een meubel etc. in elkaar zit.
Ik zou voor meubelmaken kiezen, het is lichamelijk alleen wel heel zwaar :slightly_smiling_face: