Kieskeurig, afwijzen

Ik ben zelf echt super kieskeurig als het om jongens ga, en wat ik leuk vind. Ik zeg natuurlijk wel dat het me om innerlijk gaat, maar ik hou wel van jongens die langer zijn, verzorgd en een goede kledingsmaak. En als er iets mis is aan de persoonlijkheid ( een kleine eigenschap ) vind ik het al niet meer goed, echt super vervelend maar ik kan gewoon dan niet meer op die jongen vallen. Maar dat is m’n probleem nu opzich niet, ik bedoel, ik ben nog maar 15 en ik hoef nog helemaal niet een vriendje ofzo, zo wanhopig ben ik niet, ik heb nog alle tijd. Dat is wat IK vind dan.

Maar dit is m’n probleem.
Voor dit probleem heeft nog nooit ( voor zover ik weet ) een jongen mij leuk gevonden. Nu zit ik in de derde klas en nu word ik opeens overladen met van die stalkerige jongens. En dan moet ik weer van een vriendin horen dat ze me leuk blijken te vinden. Dan denken jullie misschien, leuk die aandacht, maar het probleem is ; Ik vind het schijt schijt iritant, omdat ik in geen van hen geintreseert ben. Nu zijn het ook nog van die onzekere zielege jongens, die nog helemaal niet mannelijk zijn of vol in hun puberteit zijn. Totaal niet waar ik op val ofzo. En die vinden dan mij leuk. Ik vind het prima dat ze me leuk vinden, maar ze stalken me echt. Of facebook/what app/twitter ALTIJD tegen me te praten, ik negeer ze vaak, maar ze begrijpen de hint niet. Nu zijn het 3 jongens. ( Ja, voor mijn doen is dat veel ). En ze zijn allemaal, kleiner, onverzorgd en hebben GEEN kledingsmaak. En ze zijn gewoon ECHT mijn type niet. Ik vind ze zo iritand, dus ik doe gewoon gemeen tegen ze, en m’n vrienden zeggen dat ik dat niet moet doen. Maar ik heb het idee dat ze dan NIET ophouden. Wat moet ik doen om ze duidelijk te maken dat ik echt niet geintreseert ben? Hoe ik weet dat ze me echt leuk vinden? Ze zeggen het tegen m’n vriendinnen en die beloven ze weer om het niet door te vertellen aan mij, maar dat doen ze toch, dus ik kan niet zeggen 'ik weet dat je me leuk vind. ’ denk ik. Help?

Ik vind je best wel gemeen overkomen eigenlijk, probeer met wat meer respect met andermans gevoelens om te gaan.

Verder kan je toch zeggen dat je (door hun gedrag) het idee had dat ze je leuk vinden. Dan zeg je dat je het heel lief vindt en het een hele aardige jongen vindt, maar dat je hem niet leuk vindt.

Of iets vergelijkbaars, waarbij je ze dus rustig vertelt dat je geen interesse hebt, maar wel iets aardigs erbij zegt, zonder ze hoop te geven.

Jij bent ook nog maar een 15e jarige vol in de pubertijd, just saying.

Ik snap dat als jongens je een beetje stalken of irriterend zijn dat , dat vervelend is! Maar ben het eens met nuageux! Ik vind je best gemeen en arrogant ook wel!
Hoe kun je nou zeggen dat je ze niet leuk vind, daarom kunnen het super aardige jongens zijn!
Je kunt ze gewoon netjes afwijzen, dat je geen interesse hebt!

Ik ben bang dat je gewoon spoken ziet :’)

Nee, nu serieus, ik ben het gewoon met nuageux eens. Maak er niet zo’n probleem van en houd rekening met hun gevoelens.

Ik wilde jullie mening horen, die heb ik nu. Het was niet m’n bedoeling om zo over te komen, het begint me gewoon erg op m’n zenuwen te werken. De meerderheid vind dat ik het netjes moet zeggen, dus dat zal ik ook wel doen. Maar verplaats je ook eventjes in mij, ze willen alles van je weten, en ze proberen steeds ‘subtiel’ aan je te zitten, is niet fijn. Ik vind het gewoon niet leuk als je jongens me zomaar aanraken terwijl ik ze niet zie zitten.

Maargoed, nogmaals, het was niet m’n bedoeling, echt niet.

ik vind ook dat je wel wat meer rekening met hun gevoelens mag houden…

Nu het uit is met mijn ex ben ik ook heel kieskeurig, omdat ik bang ben om me te binden aan iemand waarmee het misschien later uitgaat…

Gewoon zeggen dat ze moeten stoppen, als ze aan je zitten ‘‘nee’’ zeggen en dat je dat niet wilt, gewoon netjes blijvn, willen ze dan niet luisteren mag je best wel even wat duidelijker zijn hoor!

ja, dat zal ik ook wel gaan doen. nu ik er achteraf op terug kijk na al die reacties is het ook lullig. maar soms heb ik gewoon het gevoel dat als ik normaal of aardig doen, ik ze valse hoop geef en ze dan gewoon doorgaan. maar ik zal doen wat jullie zeggen want de meerderheid zegt dat.
maar bedankt! xx

een jongen vind mij ook luk, maar ik kom et uit een lange relatie en wil gewoon lekker single zijn :slightly_smiling_face: Dit weet hij ook, we zijn nu gewoon vrienden.
Hij noemt me alleen schoonheid en zegt allemaal andere dingen( zoals dat hij me leuk vind enz. )…ik ga daar niet eens meer op in, omdat hij onderhnd wel weet dat ik vrienden met hem wil zijn…
Soms zeg ik gewoon dat ik ook om hem geef, als vrienden!

Gewoon heel duidelijk zijn in wat je wilt!

Met dat false hoop, dat had ik ook…maar wees gewoon duidelijk naar hun wat je wilt…en zeg ook gewoon dat je vrienen wilt zijn en ze niet aan het lijntje wil houde of ze hoop wil geven, omdat je dat nu gewoon niet ziet zitten

Als ik last heb van iemand die mij leuk vind, en ik heb geen interesse, zorg ik gewoon dat het ‘single’ zijn ter sprake komt, en vertel ik bijv dat ik het heerlijk vind om vrijgezel te zijn, nog lang geen relatie wil enz. Meestal snappen ze dan wel dat het een verloren zaak is. En verder, niet teveel reageren, helemaal niet reageren of gemeen reageren is niet de oplossing. Reageer gewoon erg laat, en niet te enthousiast, zo doen kerels t ook vaak bij meiden, dan is de hint ook wel duidelijk, zonder ze te kwetsen.

Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als jou en ja, ik vind het ook schijtirritant.
Ik begrijp dus hoe je je voelt. Persoonlijk zou ik op een gewone manier zeggen dat die persoon je type niet is en dat je liever hebt dat ze niet meer beginnen praten op Facebook. Als ze je dan blijven stalken, zie ik niet in waarom je dan niet wat gemener mag zijn. Het is echt wel heel vervelend als je iemand gewoon helemaal niet leuk vind en die persoon maar blijft aandringen.

Bedankt nogmaals! :slightly_smiling_face:
En nog iets over dat false hoop. Ik ben daar mee gekomen omdat een vriendin van mij hetzelfde probleem had, een jongen vond haar heel leuk en zij kan haar grenzen niet echt goed aangeven dus ze bleef heel aardig tegen 'm doen en altijd terug praten maar toch zeggen ‘Ik vind je niet leuk.’ Maar evengoed ging ie door, kan ik best begrijpen, want die vriendin van mij deed altijd nog super aardig tegen hem, daarom besloot ik om het totaal niet zo te doen. Maar goed, bedankt voor jullie tips!

Ik zie geen spoken, mijn goede vriendinnen zien precies hetzelfde als ik. En ik maak er geen groter probleem van dan dat het is, vanaf mijn perspectief vind ik het gewoon heel iritant. Maargoed, ik hou wel rekening met hun gevoelens.

Hoi, ik vind je best aardig, maar ik heb geen interesse in je (als vriendje), sorry.

Je zou je er gewoon niet zo druk over moeten maken, because if you talk about it, you still care about it. Zo lang je gewoon niet met de jongens in kwestie afspreekt, kan er niets gebeuren, toch?

Ik vind alle 3 jongens niet leuk, dus ze zijn zeker geen kwestie! Ze zijn gewoon echt m’n type niet, niet als gewone vriend, en niet als vriend. Ik iriteer me gewoon aan ze, voor dat me leuk vonden en nu natuurlijk nog steeds. Ik deed gewoon aardig tegen ze omdat ze dat ook tegen mij deden. Nu weet ik wel beter. Maar ik zal gewoon normaal tegen ze blijven doen.