Kies.

Hello.

Iedereen heeft een normale rij tanden, soms kunnen ze een beetje scheef of naar buiten staan, maar bij de meeste mensen staan ze wel op de goede plaats.
Bij mij komt er nu een kies door die BUITEN die rand staat en naast mijn andere kies gaat groeien.
Als ik mijn vinger langs mijn kiezen leg, voel ik een grote bult zitten en het ziet er ook heel raar uit.
Ik ben 4 jaar geleden bij de kaakchirurg geweest en zijn er 4 kiezen weggesneden omdat mijn nieuwe kiezen anders geen plaats zouden hebben, maar nu lijkt het dus alsnog fout te gaan.

Iemand die weet hoe dit kan en of je hiervoor echt naar de tandarts/kaakchirurg zult moeten?

xx

Ik weet niet hoe het kan, ik weet wel dat je echt een afspraak bij de tandarts zal moeten maken. Misschien trekt ie hem er zelf uit of verwijst ie je door naar de kaakchirurg, maar misschien ook wel naar de orthodontist om het op te lossen met een beugel.

ik zou idd ff langs de tandarts gaan. Hoe langer je wacht, hoe ‘vaster’ die kies gaat zitten en hoe kutter het is om hem er uit te laten halen :wink:

Lijkt me wel dat je hier even voor naar de tandarts moet ja… Best logisch denk ik zo!

Maar hij is nog niet ‘door’ zegmaar.
Er zit alleen maar een bult.

ja tandarts lijkt me wel handig. kunnen ze een foto maken en zien hoe het eruit ziet…

ok, maar doet het al wel pijn? (voel je dat ie door komt bedoel ik…). Anders zou ik nog even wachten tot ie echt door komt…

Nee het doet ook geen pijn.
Dat vroeg mijn moeder ook al, omdat ze dacht dat het anders misschien een ontsteking kon zijn.
Maar ik voel echt helemaal niks.

misschien dan even afwachten. Als er niks gebeurt kun je hem ook altijd even tijdens gewone controle laten zien. En als je echt twijfelt kun je ook even bellen en aan de tandartsassistente vragen of het nodig is om een afspraak te maken

Haha maar ik ben zo bang. Echt vreselijk. XD

ik denk dat je tandarts hier meer van weet dan de gemiddelde girlscener.

ga naar tandarts