kickboksen

hee,
ik wil graag op een nieuwe sport
kickboksen leek me wel leuk enzo omdat die training heel goed voor conditie is.
maar ik zie het niet echt zitten dat je dan wedstrijden doet tegen andere mensen (ben bang dat ze me echt heel erg pijn doen, mn vriendin zat er op en toen kwam ze een keer terug met een gebroken neus & een paars oog) of kies je er zelf voor om het wel of niet te doen?

Als ik jou was zou ik het doen.
Dat gebroken neus en paars oog, ja dat zijn de consequenties.
Want dat heb je nu eenmaal bij een vechtsport.

Ik wil er zelf ook op, maar heb vorig jaar aan 2 kanten een liesblessure opgelopen dus weet nu niet of het wel zo slim is om op kickboksen te gaan. Omdat ik nog altijd last heb enzo.

dankje ! ik ga er over na denken

Ik zit zelf ook op kickboxen. By my gaan ze er in de les wel vanuit dat je ook wilt sparren. ( op elkaar boxen ) omdat je wedstrijden wilt gaan doen. En tja het blijft een harde sport. Dus dan heb je wel eens pijn… Dan leer je alleen maar beter verdedigen :wink:
Wij hebben ook zaktrainingen, waarbij je lekker los kan gaan op een zak en je niet druk hoeft te maken of je iemand hard slaat.
Het is idd heel goed voor je conditie, ik zou het zeker doen als je niet bang bent voor een blauwe plek af en toe!

hee, ik heb een oplossing, ik wil graag zelf kickboksen maar mag niet van mn ouders sparren dus zit ik al een 1 jaar op kickfun het komt op hetzelfde neer alleen je doet alles tegen een kickback, je leert thai boksen, kickboksen en meer vechttechnieken uit verschillende vecht sporten, je verliest 550 callorien in 45 min, je gaat wel helemaal kapot, maar het is echt een goede oplossing als je niet wilt gaan sparren, het word in de meeste sportscholen gegeven,

google het maar eens,

liefs

Zit zelf ook op kickboksen, bijna 8 jaar al en op verschillende plekken getraind. Vaak kan je het wel aangeven, normaal gaan ze er wel van uit dat je wilt sparren, maar het is niet verplicht. Sparren doe je alleen wel in de les met de andere, maar wedstrijden is niet verplicht. Zal waarschijnlijk ook maar aan eraan liggen waar je wilt gaan kickboksen, dus ik zou er gewoon langs gaan en eventjes vragen hoe het precies zit :slightly_smiling_face: Want voor je conditie is het echt hèèl goed.

Je hoeft niet altijd mee te doen aan wedstrijden lijkt mij,
als je het echt leuk lijkt dan moet je het maar gewoon gaan proberen.

Je kunt verschillende soorten lessen volgen, bijvoorbeeld wat SoldierGirl zei.
Zelf heb ik nu 2x meegedaan met kickboksen, boksfit heet dat dan bij ons,
kickfun hebben zo ook maar dat is dan weer net iets anders…
Bij boks fit leer je echt de techniek en als je wat meer ervaring hebt ga je ook sparren.
En kickfun houd in dat je zelf een beetje tegen zo’n ‘bokspaal’ mag meppen enzo.
Ik vind het zelf echt heel erg leuk! (boksfit) het is alleen wel zwaar en zeker goed voor je conditie dus, maar ik denk dat je het wel aan mag geven als je niet wilt sparren bijvoorbeeld, niks moet toch? Je zou het ook met de instructeur/trainer kunnen overleggen natuurlijk.