keyboard of gitaar?

ik wil een instrument gaan bespelen.
Maar ik kan niet kiezen tussen keyboard of gitaar.
wie speelt een van deze of bijde instrumenten en welke vinden jullie leuker, en welke is makkelijker?

Ik speel sinds kort gitaar, het is niet echt makkelijk maar wel leuk! Dus gitaar fursure

ik speel ook nog maar even gitaar, maar ik vind het echt heel leuk :grin:
maar piano is ook leuk …
zou toch voor de gitaar gaan :grin:

en als ik mijn vrienden moet geloven , die allebei gitaar en piano spelen, is gitaar toch makkelijker, zeggen zij…

Als je piano kan spelen is ieder instrument makkelijk om aan te leren, maar niet als je begint met gitaar spelen. Kortom: piano.

ik zou gitaar doen. Komt omdat ik dat zelf ook wil XD.

Ik speel piano en wil nu gitaar doen!
In ieder geval geen keyboard doen, piano vind ik een betere keus.
Gewoon omdat het een mooiere klank heeft.

bedank allemaal.
ik heb voor de gitaar gekozen.
ik ga meschien op les maar meschien kies ik er ook voor om het via internet te leren.

maar de snaren zijn van boven naar beneden e-a-d-g-b-e
maar weet iemand ook wat de volgorde van boven naar beneden is bij de snaren aan de hals?

uuup $

ow, haha, je had al gitaar gekozen ;p

jaloers, ik mag dat niet van mijn ma :frowning_face:

gitaar! als ik jou was zou ik wel les nemen. ik heb ook een hele poos via internet geleerd. en als je dan steeds verder komt. kom je er toch achter dat je eigenlijk wel een leraar nodig hebt;)

gitaar forsure.

Keyboard!
Ik heb persoonlijk m’n gitaarlessen opgegeven, het leren duurde me te lang en heb weinig geduld. Ik zou het liefste nu ook keyboard doen, maar m’n ouders gaan het niet goedkeuren ivm mijn gitaarfase :")

Ik speel gitaar … eerg leuk, maar zou persoonlijk ook graag pianolessen willen hebben, we hebben alleen geen ruimte voor een piano. Ik zou voor piano gaan, gitaar is denk ik ietsje makkelijker om jezelf aan te leren, dus dat kun je er eerst ook gewoon bij doen :slightly_smiling_face:

Edit: Oh, grapje. Je hebt al gekozen zie ik, haha :’)

guitar!

oh je hebt al gekozen!
Euhm bij de hals? bedoel je eerste hokje/fret?
want dan wordt het dus gewoon steeds een toon hoger,
f-ais/bes-dis-gis-c-f zegmaar…