keyboard kopen

heee ik wou een keyboard via marktplaats kopen
maar ik heb er echt geen verstand van:$
wie weet wat er dan allemaal bij moet zitten?
ik weet wel dat er een adapter bij moet zitten( ik weet geeneens wat dat is mjaa)
wie weet nog een paar dingen?, want ik wil natuurlijk wel een goede keyboard
met alle benodigheden hebben (:
xxxx

geen idee, ik heb een piano xD
er moet een pedaal bij zitten

up!!!

een staander, miss zo’n stoel?

Als je nog nooit keyboard hebt gespeeld hoef je echt niet een hele dure. Ik heb zelf ook een goedkope en daar heb ik het mezelf wat op aangeleerd. Maar ik zit er niet zo heel vaak achter dus ik ben heel blij dat ik niet zo’n dure heb gekocht.

En een adapter is gewoon een ‘oplader’/stekkerding. En inderdaad een stander en zo’n pedaal is meer voor een duurder keyboard.

Een pedaal hoeft niet per se, heb ik ook niet.
Als ik jou was zou ik een Yamaha nemen, geen Casio want die geluidskwaliteit is echt bagger!
En dat is het eigenlijk :slightly_smiling_face:

upjee

het ligt eraan hoeveel geld je er voor over hebt…
ik zelf heb een Yamaha prsE413… koste rond de ¤300 met koptelefoon, adapter, krukje & standaard…
ik zit zelf niet op les en heb het mezelf gewoon een beetje aangeleerd… dmv. soort lessen die erop zitten… en youtube & muziekbladen…

ik zou met marktplaats wel uitkijken dat hij nog helemaal goed is… dus in ieder geval uitproberen!
je kan ook eerst nog naar winkels gaan om je te laten informeren over verschillende keyboards.

Kheb hem trouwens gekocht op een duitse site… musikstore ofzoiets…

Ik heb zelf een Roland, op les hebben ze veel Yamaha’s staan. Bij sommige muziekwinkels zou je evt. ook een goedkopere 2e handse kunnen kopen.