Keuzevak laten vallen

Hoi idereen,

Aan het begin van dit jaar heb ik gekozen voor een bepaald keuzevak. Het was iets extras en misschien had ik daar wat aan. Als ik het koos zat ik er wel 2 jaar aan vast. Nou ben ik dus al een tijd bezig en vind ik het eigenlijk best wel saai. Ik heb veel extra werk en moet langer op school zitten dan mijn vrindinnen. Nu sil ik dus stoppen. Weten jullie of dat kan? Mijn ouders staan helemaal achter me en willen wel een mailtje schrijven of een briefje sturen, maar krijg ik daar geen problemen mee? De leraar die ht vak geeft is ook geljjk mijn teamleider dus die zal ik nog vaak tegenkomen. Heeft een van jullie hier misscbien ervaring mee? Alvastbedankt!

Welk keuzevak? Welk profiel? Wat wil je later gaan doen?

Als het je extra vak is kan je het bij mijn weten wel gewoon laten vallen. Je moet natuurlijk nog wel een kloppend profiel en genoeg vakken overhouden. Zelf heb ik mijn extra vak nog laten vallen voordat de lessen van dat vak begonnen waren.

Ik zit nu in de tweede dus er hangt geen profiel aan vast. Maar moet ik dan gewoon een mailtje sturen en niet meer komen?

Ik zit nu in de tweede dus er hangt geen profiel aan vast. Maar moet ik dan gewoon een mailtje sturen en niet meer komen?

Ja ik denk het wel. Maar mijn teamleider is best wel streng. Ben eigenlijk een beetje bang voor hem 

Iemand tips?

Maar je hebt nog geen richting of iets gekozen? Want wij hadden ook keuzevakken in de 2e en die waren wel gewoon verplicht.

In de 2e had ik dit ook, bij mij was het probleem alleen dat het extra vak te moeilijk was… maar toch kon ik het niet laten vallen, aan het einde van het jaar mocht ik er pas mee stoppen…
als ik jou was zou ik het wel proberen, maar het is niet zeker dat je het mag laten vallen

Je moet hem gewoon mailen. Als het een keuzevak is kun je het meestal gewoon laten vallen (tenzij ze aan het begin hebben gezegd: als je dit eenmaal gekozen hebt moet je het ook afmaken.)

Als je teamleider toch zegt dat je het moet afmaken terwijl ze dit niet van te voren hebben aangegeven, kun je dit als argument aandragen.

Je hoeft niet bang te zijn voor je teamleider. Ik denk niet dat het hem persoonlijk veel kan schelen dat jij dat vak volgt of niet.

lijkt me wel. het is toch extra?