Keuzes maken

Okè, ik ben dus echt heel slecht in keuzes maken.
Ik ben ook heel impulsief, ik denk dat dat juist komt doordat ik geen keuzes kan maken. Vaak vraag ik wel advies aan ouders, vrienden etc. Maar dan doe ik uiteindelijk zomaar iets, vaak iets ondoordachts. Kan natuurlijk ook een goede eigenschap zijn in sommige situaties maar vaak baal ik er van. Nu moet ik bijvoorbeeld een keuze maken over aankomend schooljaar en ik zit er echt mee in mijn maag: kies ik om te studeren (en wat dan?!!, te veel mogelijkheden!) of ga ik door met werken… Ik wil het beiden graag en het is niet echt te combineren, daar komt mijn twijfelachtige, impulsieve ik weer om de hoek kijken… HALLO! Iemand advies?

Duaal studeren? Werkend leren is dat :slightly_smiling_face:

Is niet mogelijk omdat ik voor mijn werk veel in het buitenland zit. (:

Oooh ik heb hetzelfde probleem als jou, kan ook echt geen keuze’s maken bij de kleinste dingen nog niet.
Mijn vriend ergert zich vaak kapot eraan haha.

Weet niet wat voor niveau je doet maar bij mbo kun je bbl gaan doen, 4 dagen werken 1 dag naar school.

Haha echt erg hè, zoals vandaag in de stad. Loop de hele tijd met shirtjes in mijn hand maar leg ze telkens weg omdat ik eigenlijk niets wil kopen. Bij drie winkels en bij winkel 4 neem ik zonder te passen een paar slippers mee. Impulsief ja. Maar een combinatie an werken en leren kan dus niet omdat ik veel in het buitenland zit voor langere periodes. Ik heb trouwens mijn hbo propedeuse.

Ik zou niet aan een studie beginnen als je niet weet wat je wil studeren. Neem een tussenjaar waarin je je op verschillende studies oriënteert zodat je volgend jaar zeker weet dat je de juiste keuze hebt gemaakt. En over het geen keuze kunnen maken in het algemeen, stel jezelf deadlines. Op zus en zo moet je de keuze hebben gemaakt. Dit dwingt je om er vooraf over na te denken en eventuele adviezen tegen elkaar af te wegen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog op de middelbare school zit zou ik ook even langs je mentor gaan. Kan me voorstellen dat je nu heel onrustig door het leven gaat. Aan de andere kant is spontaniteit ook een goede eigenschap, alleen qua studie e.d. moet je wel iets meer vastberaden zijn. Succes!

^ @hierboven goed advies! Dankje.
Ik heb al een MBO diploma en een jaar HBO gedaan mij P gehaald en toen gestopt omdat het niet mijn studie was. Dit jaar ben ik in Nederland en in het buitenland fulltime gaan werken voor mijn werk (klinkt raar). Ik heb heel erg het gevoel dat ik moet studeren omdat iedereen dat doet. Wil dat ook graag alleen dus niet wat. Terwijl ik ook best door kan gaan met mijn werk. Keuzes, keuzes, keuzes.

Ik ben benieuwd wat voor werk je doet haha xD
Maar studeren en veel lange periodes waar je in het buitenland bent gaat ook niet samen.

Als je een thuisstudie doet kun je dat mee op reis nemen?
Maar wat doe je voor werk? Model ofzo?

Ja, wat voor werk doe jij? Want als je wil studeren zul je moeten stoppen met werken.

Als ik wil studeren dan kan dat wel maar dan zou ik alleen in Nederland moeten gaan werken. :slightly_smiling_face:

Ik snap het volgens mij niet helemaal meer…Wat is nou je vraag?