Keuze

Lieve meiden,

Ik heb een probleem en hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Ik had met een jongen, m. Hij was echt de liefste, maar ik had stiekem nog gevoelens voor m’n ex. M. zou op me wachten omdat hij me niet kwijt wilde, totdat ik over m’n ex heen was. We maakten het uit.

Ondertussen spraken we wel af en was hij superlief voor me. Ik heb verteld dat ik hem weer leuk begin te vinden. Nu wilde hij graag een relatie maar dit wilde ik nog niet. Hij zou op me wachten.

Nu een paar weken later begon hij gisteren weer over een relatie. Verkering zeg maar. Ik wil niks vast, en denk dat ik misschien soort van bindingsangst heb, maar met m’n ex had ik dit niet. Hij wilt nu morgen weten wat ik wil, ik snap ook dat hij er een beetje gek van word.

Hij wilt morgen weten of ik over een tijdje iets officieels met hem neem, en anders hoeft t van hem niet meer. Aan de ene kant is hij superlief voor me en ik weet zeker dat ik nooit een lievere jongen dan hem ontmoet, maar t gevoel is er niet. Hij is meer een beste vriend voor me denk ik, maar ik wil hem ook niet kwijt. Maar aan de andere kant wil ik ook vrijheid en geen vaste relatie, ook omdat hij soms best opdringerig kan zijn en hij is veels te snel jaloers.

Hij wilt t dus morgen weten en ik weet t niet door m’n dubbele gevoelens. Sorry voor dit langs verhaal en ik hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven xx

als je denkt dat het te snel is, kan je beter niks met hem beginnen. Dat bespaart jullie beiden veel miserie denk ik. :slightly_smiling_face:

Dus je bent niet verliefd op hem en ziet hem meer als beste vriend??
Probeer dat tegen hem te zeggen ;’)
Jij weet nu (denk ik) dat je niet verliefd op hem bent, dus dan kun je het beste gewoon tegen hem zeggen dat je gevoelens voor hem niet teruggekomen zijn en waarschijnlijk ook niet terug komen (ofzoiets)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Veel succes in ieder geval!
(Heb je nu nog gevoelens voor je ex??)

verkeerd gelezen sorry. Maar als je er niet aan toe ben doe het niet.

ja ik weet het, maar als ik dat zeg ben ik hem kwijt, en dat wil ik niet… en ja als ik mn ex zie lopen krijg ik wel weer wat gevoelens. Maar dat zal altijd blijven, hij was mn eerste serieuze relatie, dus hij zal altijd wel in mn hart blijven.

eigenlijk houd je hem aan het lijntje
dat is niet positief

Je houdt hem inderdaad aan het lijntje. Die jongen verdiend duidelijk beter.

Als het gevoel er niet is moet je het niet doen. Leg hem uit dat je hem ziet als beste vriend en meer niet.