Keuze stress Open Universiteit of reguliere opleiding

Hey meiden!

Ik ben momenteel 20 jaar oud en heb 3 jaar geleden mijn MBO 4 in 8 maanden behaald zonder dat ik er veel voor hoefde te doen. Ik heb toen der tijd geen vrienden gemaakt op school omdat ik zo’n 2,5 jaar op de rest voor stond. De opleiding die ik heb gedaan vind ik totaal niet leuk. Ik wil rechten doen, altijd al gewild maar nu 1000% zeker van. Nu komt het waar ik jullie advies HARD nodig voor heb.

Ik kom uit een familie waarin scholing niet aangeprezen of gestimuleerd word. Kortom ik MOET werken. Ik wil mijn droom niet opgeven en ik zal er dus extra veel voor moeten doen. Ik ben echt van de zelfstudie en twijfel dus tussen 3 keuzes: 1. een deeltijd HBO waarin ik 4 dagen hoef te werken en 1 dag school (alleen stage vind ik wel echt een nadeel). Hierna zou ik dus een pre master en master moeten volgen want ik MOET rechtsgeleerdheid hebben voor wat ik wil.
2. Ik ga zelfstudie thuisopleiding HBO-rechten doen waarin ik na mijn propedeuse naar de Universiteit ga wat moeilijk te combineren zal worden.
3. Ik ga studeren aan de open universiteit omdat ik zelfstudie erg gewend ben. Ik ben alleen bang dat mensen je niet serieus nemen. Sowieso zal ik hierna een master doen op regulier onderwijs.

Aub zouden jullie mij kunnen adviseren? Ben echt radeloos… liefs x Sofía

HBO is toch eerst nodig voordat je naar de uni kan? Of iig een propedeuse. Dus optie 3 lijkt voor mij al af te vallen. Verder denk ik zelf een lijstje maken met de voor- en nadelen van elke optie.
Wij weten niet hoe lastig het moeilijk combineren zal worden of hoe vervelend jij stage vindt