Keuze maken bij de scheiding --> ruzie met moeder

Hee meiden.
Mijn ouders zijn al anderhalfjaar gescheiden en tot nu toe hebben we altijd een weekwisseling gehad: de ene week ben ik bij mijn moeder en de andere bij mijn vader. Nu kan dat niet meer, vanwege de financiële situatie. Ik moet kiezen bij wie ik ga wonen, en ik denk dat ik voor mijn vader kies.
Zelf heb ik hier op zich geen problemen mee maar wat ik wel erg bang voor ben is dat mijn moeder mijn keuze niet respecteert. Ik heb haar al vaker laten weten dat ik eventueel wel bij mijn vader zou willen wonen maar daar reageerde ze niet erg goed op, meer een beetje chagrijnig.
Alleen wil ik wil dat mijn moeder denkt dat ik niet van haar houd of dat ik haar niet meer wil zien.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand enig idee hoe ik dit goed uit ga leggen?

oeii. Je moet gewoon ten aller tijden eerlijk zijn, voor jezelf, en anderen. En probeer het zo subtiel mogelijk te brengen. xxx

ik zie/spreek mijn moeder niet echt meer sinds de scheiding. Maargoed dat is een ander verhaal.

ik zou gewoon eerlijk blijven.
Bedenk anders waarom het handig zou zijn om bij je pa te blijven wonen…
veel vrienden in de buurt? school in de buurt? etc…
vertel haar dat je wel gewoon langs komt enzo en dat het niet aan haar ligt.

het is niet eerlijk dat je moet kiezen, dat brengt jou in een kut situatie.
als jij bij je vader wonen dan doe je dat, je moeder is volwassen en kan dat wel aan.
anders hadden ze jou die keus neit mogen geven :slightly_smiling_face:
veeeel succes !

Ik zou precies hetzelfde hebben gehad,
als ik voor die keuze zou komen te staan.
Mijn ouders zijn ook gescheiden en wij wisselen ook om de week,
alleen mijn moeder voelt volgens mij al aan dat dat ik voor mijn vader zou kiezen,
omdat ik het bij hem veel fijner vind.
Ze zou waarschijnlijk helemaal boos en overstuur gaan doen als ik dat zou zeggen =S
Daarom houden we die weekwisseling nog vol tot ik op kamers ga…
Ik vind het zelf totaal niet handig, maarja.

Je moet gewoon voor jezelf kiezen, dus ga bij je vader wonen;
als je bij je moeder zou blijven zou het er niet echt gezelliger op worden, of wel?
Als je zeker bent van je keuze, moet je het heel duidelijk aan je moeder uitleggen, en zo aardig mogelijk. Zij moet het toch maar accepteren want ze had er rekening mee kunnen houden dat je voor je vader kon kiezen. Het mag niet jouw probleem worden, want zij zijn gescheiden.

Inderdaad. Wel eerlijk blijven,
maar de waarheid een beetje verdraaien mag in dit geval, voor haar eigen bestwil.
Het moet iig overkomen dat het niet persoonlijk is bedoeld,
succes.

ja dat bedoel ik met mun laatste zin =P

ik snap wat je bedoeld, maar als het niet anders kan zult ze wel moeten. ik denk dat ze het liever zelf wilt beslissen dan dat haar ouders het doen :stuck_out_tongue: