Keuze, en nu?

Ik ben meestal een stille lezer hier… Maar nu zou ik graag zelf advies vragen…

Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie, met een schat van een jongen. Hij is lief, eerlijk, gezellig en ik kan goed met hem lachen. Ik vertrouw hem 100% en ik kan altijd alles met hem bespreken als het bijv. niet lekker loopt in onze relatie. Kortom ik heb een goede relatie, met iemand met wie ik oud zou kunnen worden.

Nu ben ik van mezelf helemaal niet zo rustig als hij is. Ik ben een feestbeest, hou van uitdagen en ben een gigantisch flirt. Ik weet dat een hoop meiden hier vinden dat het niet kan als je flirt met een ander als je in een relatie zit, maar zo steek ik in elkaar. Mijn vriend heeft dat, zonder moeite, geaccepteerd. Hij is niet jaloers aangelegd. En dus ga ik regelmatig wat met andere jongens doen.

Alleen toen ontmoette ik iemand, laten we hem X noemen. X is niet rustig en terughoudend als mijn vriend. Hij is bot en uitdagend en zoekt m’n grenzen op. Was hartstikke leuk eerst, maar behalve dat was hij geen bedreiging of zoiets. Alleen nu ben ik door die harde buitenkant heen en blijkt hij ineens heel lief te zijn. Als ik iets kwijt wil is hij er altijd voor me. Toen ik aangenomen was voor m’n werk kreeg ik een cadeautje om het te vieren. En toen ik ruzie had met m’n vriend, is hij langs gekomen midden in de nacht om me gerust te stellen en me aan te sporen om het goed te maken (terecht overigens, ik was een bitch xD).

Op zich nog niets aan de hand, ik heb meer goede vrienden met wie ik op die manier contact heb, tot dat we voor de grap gingen praten over hoe we over onze toekomst dachten. En ons hele toekomstbeeld was identiek. Hoe ons gezin eruit zou moeten zien, hoe ons huis er uit zou moeten zien, wie er zou gaan werken en waar we zouden wonen. Over alle fundamentele dingen in ons leven denken we hetzelfde.

Nu is mijn vriend volledig op de hoogte van deze gesprekken. Hij weet waar ik het met X over heb en hij weet wat we bespreken en hij weet dat we zoveel gemeen hebben. Hij weet ook dat ik geen gevoelens heb voor X. Maar wat hij ook weet is dat ik er van in de war raak. De gesprekken met X gaan steeds verder en ook al heb ik geen gevoelens voor X, vraag ik me wel steeds vaker af of ik niet gelukkiger zou zijn in relatie met iemand als X. Iemand die meer initiatief neemt en uitdagender is, iemand die de grens opzoekt en me wakker houdt met af en toe een botte opmerking. Gewoon iemand die niet altijd lief is en meer accepteert wat ik doe, maar soms terug schreeuwt en zelf zijn grens eerder aan geeft.

En nu zit ik dus vast. Want wat moet ik nu? Moet ik contact blijven houden met een persoon die me wel ontzettend gelukkig maakt, maar misschien in de toekomst wel een bedreiging kan vormen voor mijn relatie? Of moet ik het contact verbreken voor mijn relatie, ondanks dat mijn vriend me eerder aanmoedigt dan verbiedt om contact te houden met X? Ik weet het echt niet meer :frowning_face:.

Ik zou gewoon met hem om blijven gaan. Je geeft zelf aan dat het een goeie vriend is voor je en dat je goed met hem kunt blijven praten, daarbij vind je vriend het niet erg en dat is dus ook geen reden.

ALS hij een bedreiging voor je huidige relatie vormt in de toekomst, dan weet je dat het dus niet de juiste jongen is. Zoals je jezelf ook al afvraagt of je niet liever een jongen hebt met al die punten. Misschien dat je er zo achter kunt komen dan, door gewoon simpelweg met hem om te blijven gaan.

Ik zou het ook zo houden… Zolang je weet/beseft dat jullie gewoon nog vrienden zijn en niks meer is er geen gevaar…

Ik heb ook al een tijd een relatie en toch beeld ik me af en toe wel eens een relatie in met een vriend (omdat ik ongelooflijk goed met hem overeenkom…)

Maar ik hou gewoon van mijn vriend omdat hij zo anders is… (wij zijn zowat het omgekeerde van jullie; ik ben eerder wat stil, en hij is vaak heel enthousiast -hij is wel niet zo’n flirt, maar toch =p - )
Die goede vriend van mij doet mij altijd lachen en hij is altijd heel bezorgd om me, wil me helpen op ieder moment,… Een hele lieve jongen dus…
Ik heb vaak het gevoel dat hij me goed begrijpt…

Nu, er is dan weer niet zo’n groot contrast tussen hem en mijn vriend, dus daarom denk ik ook dat ik niet geïnteresseerd ben in hem…
Misschien denk je gewoon aan dat nieuwe, onbekende… Dat is allemaal heel spannend… Maar hou het op een afstand (ik zeg niet, hou HEM op een afstand, maar een mogelijke relatie met X) Je houdt van je vriend en je hebt geen gevoelens voor X, dus je zit goed nu… Je piekert misschien wat teveel… =)

Hmm… oke, thanks girls! :slightly_smiling_face:

ik zou denk ik ook niet het contavt verbreken. je zegt zelf dat je geen gevoelens hebt voor X. Hij laat je misschien wel nadenken over dingen die je liever niet wilt denken, maar als het de waarheid is, kan je het ook niet ontlopen… Zolang je gelukkig bent met je vriend, zou ik me er niet al te druk om maken!

Okey, tnx voor jullie reacties! :slightly_smiling_face: Dat wordt dus contact houden, gelukkig dat was de makkelijkste optie ;-).