Kertdiner

Hi girls,

Ik ga met kerst voor een goede vriendin van mij koken, gewoon omdat ze er altijd voor me is enzo dus dat verdient ze gewoon… Maar nu vroeg ik me af of jullie nog lekkere gerechten hebben voor een hoofdgerecht. Gewoon iets simpels (geen ervaren kokkin hehe) ik heb het internet al afgezocht maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg aangezien ik niet egt een idee heb wat ik wil en de meeste kerstgerechten zijn allemaal van die best wel moeilijke dingen… Sorry als hier al een topic over is maar ik heb gezocht en niks kunnen vinden vandaar.

Ik heb als voorgerecht trouwens een komkommersalade met gerookte zalm en als nagerecht gewoon een late machiato met kaneelijs… Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met lekkere gerechtjes :grinning:

Up!

en nog een upjevoor mezelf:D

Sorry geen idee.
Ik ben zelf ook geen ster in koken :confounded:

Trouwens wel lief van je :slightly_smiling_face:!

Uhm ga fonduen! Doe ik ook met vriendinnen met nieuwjaar =D

Je titel faalt wel ;p

Ja dat was in eerste instantie ook mijn idee, maar we hebben al zooovaak gefonduet (?) haha en gegourmet ook dus ik wilde eens iets anders, maar als ik egt niks kan bedenken ga ik dat inderdaag doen :stuck_out_tongue:

&@purepasion;
haha dankje, ik vind gewoon dat ik wel wat terug mag doen want al 5 jaar lang steunt ze me zoo veel en kan ik altijd bij haar terecht.

als je toch met zalm bezig bent, zalm uit de oven. Heb je gewoon een pakje voor in de winkel met soort saus. Echt heel lekker.

oooh haha typfoutje, dat zie ik nu pas :astonished:

@xJUNKYY;

Dankje, dan ga ik dat eens uitproberen :grinning:

Nog meer ideetjes?

kip in bladerdeeg!
echt supermakkelijk
Je haalt van die vierkante velletjes bladerdeeg,
en knipt/snijdt kipfileetjes in stukken (bijv door 3 of 2) zodat ze in het velletje bladerdeeg passen. Daar wikkel je een stukje rauwe bacon of ontbijtspek omheen en legt dat stukje kip met bacon erom in het midden van het velletje bladerdeeg (eventueel kan je nog kaas om de kip doen) dat velletje bladerdeeg vouw je dicht (gewoon puntjes naar elkaar toe)
en dan in een voorverwarmde oven op 200 graden tot het bladerdeeg de juiste kleur heeft, dan is de kip nl ook klaar.
Heel lekker met een salade of evt aardappeltjes/aardappelkroketjes.
Klinkt heel simpel en saai haha, maar als er vrienden komen eten willen ze altijd dit, terwijl ik toch echt wel fatsoenlijke maaltijden kan koken :stuck_out_tongue:

Upje :slightly_smiling_face:

@ Crazyforyou,
Het klinkt ook egt superlekker haha, en speciaal hoeft t ook niet te zijn hoor, ik ben geen sterkok hehe. Ik wil juist iets lekker simpels anders dan ben ik helemaal met het eten bezig haha…

http://home.12move.nl/~sh365555/kookboek_index.html
dat is altijd mijn grote inspiratie! die site!

Oooh dankje, daar ga ik eens op rondkijken…

misschien een paar kertdiner en?

ik weet niets, upje voor jou.

Sushi? Haha dat wil ik zelf namelijk gaan doen :slightly_smiling_face: in de allerhande staan heel veel lekkere receptjes!

Ik heb toevallig eerdergister een heel menu samen gesteld! I love koken en gerechten samenstellen etc!
Het hoofdgerecht is aangebraden rosbief gebakken in de oven (met verse basilicum en peterselie en tomaat) afgeblust met een droge witte wijn
Mettt harico verts, kort gekookt, daarna in groepejes van 5 samengebonden in spek om vervolgens nog even te bakken in de koekenpan.
Met gepofte aardappel met daarin een mengsel van kruidenboter, knoflook en rozemarijn.
Als je het hele recept wil inc. uitleg note me dan maar even=)

edit: ik laat het trouwens een beetje klinken alsof het moeilijk is, maar geloof me, het is echt niet moeilijk:p je moet veel handelingen doen, maar het is niet moeilijk om te maken! En aangezien je schreef dat je de tijd hebt om te koken kan dit gerecht makkelijk =)

gambas of lam

jammiee