Kerstmis komt eraan...

Hoi
Het is bijna Kerst. Wij vieren het eigenlijk niet echt. De kerstboom staat zelfs nog niet en mijn moeder had vandaag gezegd dat ze niet van plan was om cadeautjes te kopen. Daar was ik heel erg van verrassd en niet op een goede manier. Al mijn vriendinnen vieren het wel, en dan wordt ik altijd droevig omdat wij nooit iets speciaals doen. Ik wil graag net zoals in films met de familie aan tafel zitten en lachen en samen films kijken en pakjes opendoen enzo…
Zijn er meiden die hetzelfde voelen?

Waarom vieren jullie het niet? Nooit gevierd?
en je kan toch wel gezellig eten met zn allen?

Mijn moeder vindt het gewoon een dag als een andere.

Wij doen ook geen pakjes, want we vieren al sinterklaas, en allebei is een beetje overdreven vind mijn moeder.
maar we doen wel kerstboom, gezelligheid, lekker eten, gourmetten.

Ik ben jaloers, ik heb echt een ontzettende hekel aan kerst

Ik vier het niet en ben alleen thuis :stuck_out_tongue:

Wij vieren het ook nooit. Krijg ook nooit cadeautjes. De kerstboom staat wel sinds 4 jaar, omdat ik het wou :’).

stel je moeder voor dat jij gaat koken :slightly_smiling_face:
en dan maak je een 3 gangenmenu ofzo en dan moet je familie wel mee eten :slightly_smiling_face:
en met kadootje, dan koop jij gewoon als eerst kadootjes voor je moeder,vader,broer/zus etc en leg je ze onder de kerstboom(die je nu van je zolder af gaat halen :slightly_smiling_face: ) en miss koopt je moeder dan ook wat leuks :slightly_smiling_face: en als kadootje geef je een leuke familie film die je dan met de hele familie kan gaan zien op kerst :slightly_smiling_face: ghehe sneaky maar misschien werkt het :slightly_smiling_face:

hetzelfde hier
en dan is het de dag erna ‘oeh, ik heb dit, dit en dit gekregen, jij?’
‘uh… jaa, niets’
ik weet dat het niet alleen om de kadoos gaat maar alsnog heb ik dit elk jaar weer…

Ik vindt kerst gezelliger dan sinterklaas
veel meer sfeer en gezelligheid, en de sint is voor de kleintjes onder ons.
Ik hoef geen kado’s, al heb ik voor mijn vriend een kado :slightly_smiling_face:. (jeeeeeej dinsdag kerst doos van mijn werk)

up

me too

Stel je moeder voor het wel een gezellige weekendje te maken, door simpele dingetjes. Kerstboom opzetten kan een gedoe zijn en cadeautjes kosten veel geld. Maar er zijn ook veel dingetjes die weinig kosten en toch leuk zijn. Huur, koop of download volgende week een leuke kerstdvd en keek die aankomend weekend. En als je moeder niet mee wilt werken, doe het dan toch zelf. Stel voor dat jij gaat koken en maak allemaal lekkere kerstrecepten en koop een klein cadeautje voor je moeder en de rest van het gezin. Al is het maar iets van 5 euro. Lijkt misschien minder leuk voor jou, maar ik denk, ik weet haast wel zeker, dat je moeder gaat inzien dat jij waarde hecht aan Kerstmis en ik denk dat ze er dan misschien in het vervolg wel wat aan wilt doen.

Wij doen ook geen cadeaus hoor. Ik vind 't beetje hebberig overkomen als je per se cadeaus wilt hebben met kerst, want daar hoeft het helemaal niet over te gaan.

Wow dat is echt nieuw dat ik dat hoor :open_mouth:
Ik vier juist nooit sinterklaas, en dan kerst heel groot, lekker eten en veel cadeautjes enz.
Maarja hier heb je eigenlijk niks aan.

Hi girls!
Op zoek naar de nieuwste trends, luchtjes en make-up?
Zeker nu het bijna kerstmis is?
Check dan: http://50candyfashionandmore.blogspot.com/
Hopefully i’ll see you there!
xo