Kerstmarkten/kerstshoppen

Hoi meiden!
Ik wil samen met mijn vriend in november een dag of 2 dagen gaan kerstshoppen of een kerstmarkt. We willen al een jaar lang naar Londen maar nu dachten we dus ook aan Keulen, daar schijnt het super te zijn met kerst (nouja, in Londen trouwens ook). We willen met de trein gaan als we naar Keulen gaan en het liefst met het vliegtuig als we naar Londen gaan (dat is sneller).

Mijn vraag aan jullie is dus: hebben jullie zoiets al weleens gedaan? En hoe dan? Want boek je dan vervoer en hotel apart, of bij elkaar? Normaal is dat wel goedkoper (Booking.com) maar ik weet niet hoe het zit met kerstmarkten en kerstshoppen omdat je dan zelf die plek moet zoeken waar het allemaal te doen is zeg maar.

Ik hoor het graag van jullie!

In duitsland zijn de kerstmarkten echt geweldig! Oberhausen heeft er geloof ik 5? dus misschien ook een idee? Ik ga normaal altijd naar Aachen omdat het maar 15 min rijden is voor mij. Keulen heeft ook een hele grote maar ben er zelf nog niet geweest met de kerst terwijl het maar een uurtje rijden is.

Als ik jou was zou ik eerder naar keulen gaan, vooral omdat jullie maar 2 dagen willen gaan. Als je 2 dagen in london bent wil je meer, tenminste dat heb ik. Als ik naar london ga wil ik er ook alles zien en niet alleen een kerstmarkt en kerstshoppen daar is de reis + hotel te duur voor vind ik.

Keulen is echt een onwijs leuke!! Er wordt ook nog wel eens gezegd dat Dusseldorf leuk is, maar daar zou ik niet heen gaan. De kerstmarkt is echt enorm klein, de winkels liggen ver van elkaar vandaan en zijn redelijk duur. Ik zou dus lekker naar Keulen gaan!

Ik zou voor 2 dagen naar Duitsland gaan, Londen vind ik dan zonde om dezelfde reden als Nutellaismyaddiction. Ik ben zelf in Keulen en Oberhausen geweest, vond t allebei voor herhaling vatbaar! In Oberhausen ligt er een grote kerstmarkt naast het winkelcentrum dus dat vond ik wel heel handig, maar in Keulen zit de kerstmarkt ook gewoon in het centrum dus dat maakt niet veel uit.

Ik ga dit jaar waarschijnlijk naar die in Keulen, ben er nog nooit geweest!

Aah nou Keulen it is! Nutellaismyaddiction heeft wel gelijk, kunnen we beter iets langer naar Londen gaan

Ja Dusseldorf heb ik ook van mn lijstje afgeschreven, leek me toch minder leuk dan Keulen indd

Jij ook veel plezier hé!