kerstdiner

hee meiden, ik en mijn vriend hebben aan mijn ouders voorrgesteld om op tweede kerstdag samen te gaan koken voor ons 4en.
nu ben ik al een paar dagen aan het zoeken naar iets wat aan onze ‘eisen’ voldoet, maar ik kan niets vinden. onze eisen zijn:

• het moet niet te moeilijk zijn en niet te veel tijd kosten om het klaar te maken (mag wel als je het een dag van te voren klaargemaakt kan worden)
  • het vlees mag geen wild of varkensvlees zijn
  • het mag niet heel apart zijn, liefst beetje normale ingrediënten.
    we hebben al een geschikt voorgerecht gevonden, dus we zoeken alleen nog een hoofdgerecht en nagerecht.
    ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen!

Pasta? Dat kan je zo moeilijk/makkelijk en vies of lekker maken als je wilt.
Biefstuk? Vis?

En verplaatst!

oh sorry, het hoorde natuurlijk hier.

Hoofdgerecht : coquilles? Zijn héél snel klaar. En dan met een pasta en een roomsaus ofzo.

en nagerecht…Chocoladefondue?

voor het nagerecht is een chocoladefondue inderdaad heel leuk! Zet gewoon wat stukjes fruit en cakejes op tafel om in de chocolade te dopen.

Je kunt ook heel makkelijk zelf chocolademouse maken. 100 gram chocolade smelten in een pannetje, 3 eigeel toevoegen aan de gesmolten chocolade en dan roeren tot het een glad mengsel is. Dan wel gelijk van het vuur afhalen. 3 eiwit stijf kloppen. Het chocomengsel door het eiwit heen roeren. Op laten stijven en klaar :slightly_smiling_face:

Voor het hoofdgerecht kun je rijst met gamba’s en groente uit de wok bijvoorbeeld. Gewoon een pasta, daar kun je vreselijk veel kanten mee op. met spinazie, met vis, met vlees… Wat dan ook. Of lasagne of een andere ovenpasta.

Biefstuk met groenten en een lekker sausje, met aardappelballetjes ofzo.

Gehakt en wat groenten klaar maken in de pan. Daarna in een bakje van bladerdeeg en dan even in de oven.

Zoek anders eens op Google naar kersteten/ recept.