Kerstborrel

Heyy meiden
Binnenkort is er een kerstborrel op mijn werk. Ik heb aangegeven dat ik ook zou komen, maar heb eigenlijk helemaal geen zin. Dit omdat ik er nog maar 2 maanden werk en ik dus bijna niemand ken. Ik ben sws nog nooit bij een kerstborrel geweest, dus heb geen idee wat ik kan verwachten. Kan iemand een beetje uitleggen hoe het ongeveer gaat bij zo iets ?
Ook weet ik niet wat ik aan moet doen, gewoon iets normaals? Of eerder een jurkje?

Een jurkje hoeft niet perse, maar ik zou wel gewoon netjes gaan. Dus misschien een net blousetje, je haar gedaan, net iets maar feestelijk. Op mijn werk’s kerstborrel was er altijd gewoon veel wijn (lol), kletsen, snacks, etc. Maar dat verschilt een beetje bij waar je werkt.

Ik snap je wel, ik ben heel introvert en heb ook nooit zo’n zin in dat soort dingen. Maar je kan iig even je gezicht laten zien? Hoi zeggen tegen de mensen die je wel kent, even een kort babbeltje maken en dan na een uurtje/anderhalf uur weer wegsneaken, haha.

edit mod: jongen

We zitten erg complex in elkaar,

als we geboren wordden, zit ons lichaam enorm in elkaar… Geslachtsdelen zitten IN het lichaam ‘WHUUUUT!!!’
en alle emoties in elkaar gekropt. Ja, het is nogal freaky.
Dus ja, we zijn erg complex

Vraag het aan je collega’s want wij kunnen dat niet voor je vertellen. Een kerst/eindejaarsborrel is overal anders. Bij ons was het eten en daarna zuipen (het punt waar ik weg ging). Niemand die zich daarvoor had uitgesloofd qua kleding. Werk je op een fancy kantoor, misschien dat ze daar wel netjes gekleed gaan. Gewoon aan je collega’s vragen. En dat je geen zin hebt snap ik, ik heb een bloedhekel aan dat soort dingen met werk.

Ja ligt een beetje aan het bedrijf. Wij hebben een uitnodiging gehad met de dresscode (sneakers en een kersttrui). Maar maak je niet druk, het komt wel goed! In ieder geval belangrijk dat je gaat!

Thanks allemaal!
Dit stelt mij iets gerust. Haha
Ja ik wil het wel vragen, maar ik hoef deze week niet meer te werken en heb van niemand het nummer om te appen :sweat_smile:

Hoe is de bedrijfssfeer gewoonlijk? Als de sfeer/stijl al informeel is dan zal de kerstborrel dat waarschijnlijk ook zijn. Ik zou alsnog wel gewoon gaan, zeker als je er nog niet zolang werkt en nog niet zoveel mensen kent, het is wel het moment om je gezicht te laten zien zeg maar.

Wat voor soort werk doe je? Anders kun je misschien nig even langs gaan oid? Is inderdaad wel ‘leuk’ om je gezicht te laten zien

Je kunt anders ook nog even bellen naar het bedrijf zelf om het te vragen.