kerst

Hoii,

het is al weer bijna kerst, en ook veel eten enzo
hoe houden jullie je in om niet al te veel te eten. want ik als er bij ons wat op tafel staat eet ik bijna het hele bakje leeg en ik wil het dan gewoon bij een snoepje/kerstkransje houden.
iemand tips? (A)

xxx

Ik drink een eiwitshake of eet iets gezonds voordat ik naar een kerstdiner of zoiets ga zodat ik geen trek heb wanneer ik daar ben.

Met kerst eten wij altijd over de dag verspreid dus steeds in kleine etappes zo heb je ook niet veel honger en kom je ook niet snel in de verleiding.

1. Laat je lekker gaan met kerst: van die ene dag ga je echt geen kilo’s aankomen.
  2. Zeg tegen iemand in je omgeving (moeder, zus, vader) dat ze opletten dat je niet veel gaat eten, dat je niet de hele bak kerstkransjes leeg wil eten dus of ze je boos aan willen kijken als je er meer dan twee eet :stuck_out_tongue: (Dan is het meestal niet meer nodig dat ze er wat van zeggen, omdat je weet dat er iemand op je zit te letten :stuck_out_tongue:)
  3. Vraag of de schaal met snoep een eind bij je uit de buurt kan blijven :stuck_out_tongue:

Vorig jaar was ik na kerst en sinterklaas 2 / 3 kilo aangekomen. Het kan dus wel.

Je kan ook gewoon wel veel eten en daarna gaan sporten. (dat doe ik dus want ik kan er echt niet tegen dat ik iedereen zoveel lekkers zie eten en ik zelf niet)
Als je die maand erna een paar x gaat hardlopen ben je die kilo’s zo weer kwijt :slightly_smiling_face:

Die 2-3 kilo is echt niet blijvend hoor, dat is gewoon tijdelijk omdat je lichaam al dat eten niet in een keer kan verwerken, binnen een paar dagen is 't er weer af.

mja ik laat het gewoon. die ene dag maakt me niet zoveel uit. ik denk dat het beter is om gewoon de dagen erom heen extra je best te doen en dan zo gezond mogelijk te eten. dan valt die ene dag met veel en ongezond eten wel mee.

Bovendien geloof ik best dat je van een hele feestmaand 2-3 kilo aan kan komen, maar dit topic ging over kerst alleen :slightly_smiling_face:

Oh voor die ene keer dat het kerst is let ik er niet op.
Wat een lekker eten staat er dan allemaal op tafel, mmmm. Kijk er al weer naar uit haha.

je gewoon laten gaan, het is maar paar dagen van de 365 dat het kerst is dus er gewoon lekker van genieten!
en de overige dagen gewoon wat gezond proberen te leven (:
SUCCES!!

Ik ga denk ik dit jaar een lijstje bijhouden met wat ik allemaal heb kunnen laten staan. (ongezond eten) Genieten moet natuurlijk wel! Maar dan ipv 4 oliebollen eet je er netjes 1 of 2.

Vorig jaar met kerst heb ik ook tot half januari 3 kg zwaarder gewogen, alleen maar doordat ik geen nee kon zeggen.

Gewoon niet pakken haha. Ik vind het nooit zo moeilijk om iets te laten staan :slightly_smiling_face:

Misschien is het slim om alvast je bord vol te gooien met dingen en met jezelf afspreken dat je ECHT niet meer mag… Of gewoon pakken en de dag daarna een stevige wandeling maken en in januari een balans maand nemen…

Tsja, ik vreet gewoon. En in januari val ik altijd standaard drie kilo af, dus dat is mijn ritme :’)

Ik ga met kerst ook niet opletten hoor, het is maar 2 dagen per jaar! En waarschijnlijk ben je inderdaad aangekomen als je je op 27 december weegt, maar dat is alleen maar omdat al dat eten dan nog niet verteerd is. Een week later zit je gewoon weer op je oude gewicht, van 2 dagen wat meer eten kom je echt niet gelijk aan (:

Ik let nooit op wat ik eet, ik ben juist blij als ik eens een kilo aankom.
Maar op die ene dag zal het toch niet aankomen? Probeer een klein beetje te letten op wat je eet, maar eet niet minder dan normaal. Laat gewoon de allerslechste dingen (zo veel mogelijk) staan. Dus stel voor jezelf bijvoorbeeld de regel “maximaal 1 chocoladekransje en 1 kleine portie friet, maar in ruil daarvoor mag ik wel zo veel van de fruitsalade als ik maar wil”. Maak het met kerst niet moeilijker voor jezelf dan het al is, geniet gewoon :slightly_smiling_face:.