Hallo allemaal!
Ik ben nu bijna 9 maanden gelukkig met mijn vriend. Volgende week komt kerst eraan. Bij mij thuis vieren we kerst met de hele familie in Amsterdam. Aangezien het mij en mijn familie leuk leek als mijn vriend mee ging, heb ik hem ook uitgenodigd. Het wordt de eerste keer voor hem dat hij mijn gehele familie samen ontmoet etc. Het leek hem heel erg leuk en heeft veel zin in kerst.
Nu is het zo dat hij de eerste kerstdag met zijn familie kerst viert. Het leek mij logisch dat ik daar ook heen moest, hij gaat immers ook mijn gehele familie ontmoeten. Nu vroeg ik dat vanmorgen aan hem, of ik ook verwacht wordt bij hem met kerst. Waarop hij zei van niet… Zijn ouders vinden het gewoon goed, maar hij vindt het raar als ik daar ben met zijn familie. Ik heb alleen zijn nichtjes en neefjes (ongeveer dezelfde leeftijd als wij zijn) niet ontmoet. Nu vindt hij dat een groot probleem ofzo. Omdat ik wat verlegen ben denkt hij niet dat ik zou kunnen opschieten met zijn nichtjes en neefjes, en denkt hij niet dat ik er tussen pas…
Ben ik nu de enige die het raar vind van mijn vriend? Hij zit bij mijn familie toch ook in dezelfde situatie, hij kent daar ook helemaal niemand, dat vindt hij dan weer niet raar…?
Ook zei hij zelf dat zijn nichtje vorig jaar haar vriend ook mee had genomen. Wat kan het probleem dan zijn… Die kende dan toch ook helemaal niemand? Het betekend voor mij echt heel erg veel als ik erbij ben, maar dat wil hij gewoon niet. Hij komt niet met een duidelijke reden, alleen ‘ja het zou raar zijn, dus ik denk het niet’…
Wat zouden jullie doen? Het er hier maar bij laten liggen, hem wel meenemen naar mijn familie en dan 1e kerstdag saai thuis zitten. Of hem toch proberen over te halen dat ik naar hem ga 1e kerstdag…