Kerst met vriend

Hallo allemaal!

Ik ben nu bijna 9 maanden gelukkig met mijn vriend. Volgende week komt kerst eraan. Bij mij thuis vieren we kerst met de hele familie in Amsterdam. Aangezien het mij en mijn familie leuk leek als mijn vriend mee ging, heb ik hem ook uitgenodigd. Het wordt de eerste keer voor hem dat hij mijn gehele familie samen ontmoet etc. Het leek hem heel erg leuk en heeft veel zin in kerst.

Nu is het zo dat hij de eerste kerstdag met zijn familie kerst viert. Het leek mij logisch dat ik daar ook heen moest, hij gaat immers ook mijn gehele familie ontmoeten. Nu vroeg ik dat vanmorgen aan hem, of ik ook verwacht wordt bij hem met kerst. Waarop hij zei van niet… Zijn ouders vinden het gewoon goed, maar hij vindt het raar als ik daar ben met zijn familie. Ik heb alleen zijn nichtjes en neefjes (ongeveer dezelfde leeftijd als wij zijn) niet ontmoet. Nu vindt hij dat een groot probleem ofzo. Omdat ik wat verlegen ben denkt hij niet dat ik zou kunnen opschieten met zijn nichtjes en neefjes, en denkt hij niet dat ik er tussen pas…
Ben ik nu de enige die het raar vind van mijn vriend? Hij zit bij mijn familie toch ook in dezelfde situatie, hij kent daar ook helemaal niemand, dat vindt hij dan weer niet raar…?
Ook zei hij zelf dat zijn nichtje vorig jaar haar vriend ook mee had genomen. Wat kan het probleem dan zijn… Die kende dan toch ook helemaal niemand? Het betekend voor mij echt heel erg veel als ik erbij ben, maar dat wil hij gewoon niet. Hij komt niet met een duidelijke reden, alleen ‘ja het zou raar zijn, dus ik denk het niet’…

Wat zouden jullie doen? Het er hier maar bij laten liggen, hem wel meenemen naar mijn familie en dan 1e kerstdag saai thuis zitten. Of hem toch proberen over te halen dat ik naar hem ga 1e kerstdag…

Ik zou met hem praten, persoonlijk zou ik t gevoel krijgen alsof hij zich schaamt voor mij.

Vind het ook beetje raar.

Vreemd, lijkt inderdaad wel of ie zich schaamt. Maar misschien is het gewoon lomp gedrag. Ik zou er nog eens over beginnen tegen m.

Ik vind het ook een beetje raar.
Ik ben ook wat afwachtend/verlegen van mezelf, en mijn vriend zegt dan wel tegen me ‘wel even mijn *familielid* feliciteren he?’ op verjaardagen van familieleden waar ik ook mee naartoe was.
Maar het is nooit zo geweest van: oh jij bent verlegen, dus ik neem je niet mee.

We hebben elk jaar een kerstdiner met zijn familie en ik voel me ondertussen daar wel op gemak en ben wat opener.
Je zult toch een keer mee gaan neem ik aan? :slightly_smiling_face:

Ja ik dacht ookal dat hij zich voor mij schaamt. Maar dat ontkent hij. Ik ben er nu al een paar keer subtiel over begonnen en hij blijft maar zeggen ‘Ik denk niet dat je er tussen past, dat je dan alleen komt te zitten’
Zijn jongste nichtje is precies even oud als ik ben, zit ook op hockey, zelfde muziek-en kleding stijl. Dat kan wat mij betreft niet snel mis gaan qua contact maken, aangezien wel dezelfde interesses hebben…?

Het lijkt inderdaad wel alsof hij zich voor je schaamt, tenminste, zo’n gevoel zou ik erbij krijgen… Ik zou er nog eens over beginnen tegen hem en duidelijk vragen waarom hij het raar vind en waarom hij je er niet bij wil hebben.

Misschien schaamt hij zich niet voor jou, maar voor zn familie? Dat kan natuurlijk ook :stuck_out_tongue:

Gewoon mee gaan.

Het lijkt inderdaad wel alsof hij zich voor je schaamt, tenminste, zo’n gevoel zou ik erbij krijgen… Ik zou er nog eens over beginnen tegen hem en duidelijk vragen waarom hij het raar vind en waarom hij je er niet bij wil hebben.

Alleen komt te zitten? huh ik vind het maar raar. Toen ik voor t eerst bij de familie van mn vriend kwam stelde hij mij voor, zorgde dat ik me niet alleen voelde (kwam dus naar me toe als ik even niks te vertellen had aan mensen enz)

Je zult toch ooit zijn familie moeten ontmoeten… of hij moet t maar tijdelijk vinden.

Wow, wat deed ik? Mijn hele laptop liep vast en nu staat mijn bericht er 5x ofzo. Sorrysorrysorry!

Ja ik ga er vanmiddag nog wel even met hem over praten, dat lijkt mij inderdaad het beste. En bij zijn ooms en tantes ging het toch ook goed. Zijn tante begon uitgebreid te vertellen hoe ze mij al een stuk leuker vond dan zijn ex. (in een dronken bui had zij zijn ex dik, lelijk en arrogant genoemd (wat ze ook was hahah))
Dat is toch ookal positief commentaar van zijn familie. Waar kan hij zich in hemelsnaam over schamen als een deel van zijn familie me al aardig vind na mij 1x gezien te hebben…

Voor heel veel jongens is kerst minder belangrijk en is ‘de hele familie ontmoeten’ ook niet erg van belang.

Mijn vriend heeft dat ook helemaal niet. Ik ben nu met kerst bij hem omdat zijn moeder dat leuk vond, en niet perse omdat hij het heel graag wilde. Ik heb zijn hele familie ontmoet omdat hij jarig was, en zij waren er toevallig. Ik was er omdat hij jarig was en niet ‘om de hele familie te ontmoeten’.

Ik zou er niet te veel op hameren. als hij wilt dat je zijn familie ontmoet, nodigt hij je wel ergens voor uit. geduld is een schone zaak.

Mijn vriendje had het zelfde, we hadden al een halfjaar of iets verkering en ik mocht niet mee naar zijn oma’s feest.

Geen duidelijke reden, meer van, ja en dat kan altijd nog, en het is nog zo vroeg en ik weet niet bla bla bla.

Was ik heel boos over.

Uiteindelijk wilde hij ook niet met mij mee uiteten en de familie.

Maar. Uiteindelijk is dat allemaal goed gekomen, hij moet er gewoon nog aanwennen.

Ik denk jou vriendje ook :slightly_smiling_face:

hmm ik vind het niet zo’n leuke reactie van je vriend hoor. so what dat jij verlegen bent. het lijkt er een beetje op dat die zich voor je schaamt.

maar mischien vindt die het zelf ook nog wel erg spannend dat zn hele familie jou ziet, maarja geen reden om te zeggen dat je niet mag komen lijkt me…

ik had die angst om mn vriendinnen elkaar te leren kennen, maar ging verbazingwekkend goed! (y)