Kerst met nieuwe vriend

Hey, ik heb dus sinds kort m’n eerste relatie alleen m’n pa vind dat dus nog heel erg wennen. Ik ben hartstikke welkom bij m’n schoonfamilie en ben dus uitgenodigd door hun voor kerst. Ik vind het alleen erg lastig om dit m’n pa te kunnen vertellen dat ik derde kerst dag met m’n vriend en zijn familie wil spenderen.
Mn pa doet als sneller moeilijk als ik gwn met m’n vriend wil afspreken maar daar heb ik me overheen gezet alleen kerst is toch wel wat speciaals vind ik.

Heeft iemand tips hoe ik het het beste kan vertellen tegen hem of iemand die hetzelfde heeft ervaren en z’n ervaring ermee wilt delen.

Gewoon vertellen op een luchtige manier. Het is helemaal niet raar dat je dit graag wilt. Zeker derde kerstdag zou geen probleem moeten zijn.

Lastig.

Is je moeder in beeld? Misschien kan zij een keer met hem praten.

Verder zal hij moeten accepteren dat jij zelfstandiger wordt en een vriendje hebt, alleen dat vinden vader soms even net iets lastiger dan moeders.
Probeer met elkaar in gesprek te blijven, maar het mag niet zo zijn dat jij niet naar je vriend toe mag natuurlijk.

Dit inderdaad