kerst is opzich best kut.

[b]Hallo iedereen.

Veel mensen vinden kerst altijd super gezellig en leuk. Naja dat dacht ik eerst ook!Maar al 2 jaar blijft kerst een domper. Ik zie eraltijd zo tegenop. Met het hele gezin krijgen we ruzie, terwijl we dat bijna nooit krijgen als het geen kerst is. Kerst hoort toch vredig te zijn? Nou niet altijd dus.

xx[/b]

Laatst stond in de krant dat kerst voor heeeel veel ruzies zorgt, jouw familie is dus in ieder geval niet de enige. :stuck_out_tongue:
Juist omdat je dan gezellig bij elkaar ‘moet’ zitten.

Naja, wij doen er niet zoveel aan.
Maar vind het ook maar saai & wij krijgen ook altijd ruzie als het kerst is x].
Heel veel stress om een etentje & alles.

hier is kerst ook een beetje vreemd:S
ben dus niet de enige

tsja. kerst is niet altijd leuk voor sommige mensen, maar je moet er het beste van maken, lijkt me

Ik vind het voorbereiden op Kerst heel leuk (liedjes, kerstboom, enzovoort), maar Kerst zelf kan me gestolen worden. Ik merk helemaal geen verschil met andere dagen.

Hebben wij vaak ook wel, maar uiteindelijk wordt het meestal erg gezellig… (:

haha gelukkig ben ik niet de enige ;p

ik vind kerst sowieso niks aan.

Dit jaar was het bij ons ook weer vreselijk!

oo wij hebben elke dag ruzie hier thuis.

Ik vind kerst geweldig :3
Dit jaar al helemaal, 1e kerstdag bij mijn vriendje, 2e kerstdag vriendje bij mij =)
Het was gewoon heel erg gezellig, spelen in de sneeuw met neefjes en nichtjes enzo.
Bij mijn familie (en bij die van mijn vriendje blijkbaar ook) is er eigenlijk nooit ruzie met kerst =D

oh dat lijkt me al helemaal erg!

Bij ons is het ook vreselijk als oma of opa komt, en allebei tegelijk is helemaal een hel… maar dit jaar waren ze er niet, dus was het nog best leuk :slightly_smiling_face:

ik vind kerst verschrikkelijk
de voorbereiding,versiering,muziek gewoon alles
en de rest van mijn familie houdt er juist van
dus wordt ik altijd nog chagrijniger door hun
overdreven vrolijkheid

Ik haat kerst omdat ik dan geconfronteerd word met het feit dat ik niet zo’n knus, gezellig gezinnetje heb.

Bij ons was kerst dit jaar best wel leuk. Alleen niet echt dat ik ook dacht van ; jaaa het is kerst. Dat vond ik wel jammer.

Ehmm… ik ga mijn uitgebreide verhaal maar niet posten. Maar ik kan je zeggen dat mijn moeder altijd mega depressief is rond kerst. Soms was het zelfs zo erg dat ze dan in zo’n bui de boom omver trok… mijn vriend en ik worden nooit uitgenodigd om tijdens kerst te komen bij hun, dus vieren we het maar met vrienden, want mijn vriends ouders wonen helaas niet zo dichtbij. Hoewel ik de weken voor kerst meestal niet zo lekker in mijn vel zit (dan zie ik er een beetje tegenop) is de kerst gelukkig voor mij nu minder erg en een stuk gezelliger. Ik wil dat hoofdstuk graag afsluiten, en dat lukt me aardig. :cowboy_hat_face: Het is natuurlijk ook een kwestie van wat je er zelf van maakt. :slightly_smiling_face: